background - Nejvyššími podepsáno: Úplný zákaz prodeje benzinových a naftových vozidel v EU
Nejvyššími podepsáno: Úplný zákaz prodeje benzinových a naftových vozidel v EU

Nejvyššími podepsáno: Úplný zákaz prodeje benzinových a naftových vozidel v EU

17. 08. 2017
Radek Pokora
2 obrázků
8 min čtení

Emise, nafta, benzín, regulace, normy, Evropská unie, výpary, škodí, plyny, ropa, ekologie, ... Tohle jsou slova, která můžete v poslední době slyšet hodně často. A většinou spolu také souvisí.

Je již dlouho známo, že Evropská unie spolu s automobilkami plánuje postupně přejit na alternativní pohony motorových vozidel (vodík, cng, elektřina, ...) - někomu toto příjde jako dezinformace, jiní tleskají, další si klepou na čelo a myslí si, že to není reálné. Omyl, reálné to je.

Ba dokonce se tato regulace pomalu stává skutečností. Členové německé vlády, tedy vlády s prokazetelně největší mocí v rámci Evropské unie, podepsali dokument, týkající se regulace benzínových a naftových motorů a rovnou jej odeslali ke schválení Evropské unii. A vzali to hopem.

bmw_i3

Jak již název článku vypovídá, "vůbec se toho nebáli." Nepřišlo totiž pouhé a očekávané omezení prodaných kusů vozidel s benzínovým nebo naftovým agregátem, přišel úplný zákaz prodeje vozidel s nám již dlouho známými motory. Respektive podle podepsaného listu: s motory, které vykazují emisní hodnoty větší než nula. Tedy všech, které fungují pomocí fosilních paliv.

Bude-li tento návrh přijat i Evropskou unií, všechny automobilky budou mít zakázáno prodat od roku 2030 do jakékoli země, která je součástí Evropské unie, vozidlo nesplňující tuto normu: normu, kdy vozidlo nesmí vypouštět do ovzduší víc emisí, než 0,0. Tedy povětšinou právě automobily, poháněné fosilními palivy. Ale to pouze, pokud bude podepsaný návrh přijat.

tesla_nabijeni

Stane-li se tak a vy budete touto dobou mít doma svého miláčka s V12 pod kapotou, žeroucího 20 litrů benzínu, tři panny a plát hovězího masa na minutu jízdy, nemusíte se však bát. Evropská unie nemůže zakázat takovýmto vozidlům jezdit po evropských silnicích. Musela by totiž logicky všem těm, kterým seberou auta - dát vozy ve stejné hodnotě, splňujících všechny jejich nové "normy." A k tomu nedojde.

Ať jsme nebo nejsme fanoušci silných motorů, zvuků které vydávají a hvízdání turba - prostě musíme uznat, že pro naší kulatou planetu to bude velká pomoc. Sice velmi pomalá, táhlá a možná ne zrovna ta nejefektivnější, ale bude. No a pár kousků "starých dobrých" šestiválců, osmivalců, dvanáctiválců - si každý schováme do garáže na víkendy.

Jaký máte na tento zákaz názor? Jste pro, nebo proti? Měli byste jiný nápad, na regulaci škodivých plynů v ovzduší? Nebo nápad na regulaci emisí vozidel, ale zanechání stejných motorů a paliv? Vyjádřete se v anketě a v komentářích pod článkem.

Jste pro tento zákaz benzínových a naftových vozidel od roku 2030?

Ano
Ne
Jen pro regulaci, úplný zákaz ne..
Celkem hlasů: 1343
Tvár nového Mercedesu G odhalená.

Tvár nového Mercedesu G odhalená.

A je to tu, dočkali sme sa. Po čiastočnej ochutnávke v podobe vylepšeného interiéru nového Mercedesu triedy G článok sme sa dočkali zvyšnej časti prekvapenia. Podstata nového...

19. 01. 2018
Matúš Zliechovec
8 min čtení
Přijímáme nové redaktory!

Přijímáme nové redaktory!

Zajímáš se o auta a jsi schopný předávat informace o nich ostatním? Tak to jsi na správné adrese, protože právě přijímáme nové redaktory do našeho týmu. V tomto článku vám napíšu pár podmínek, které...

17. 01. 2018
Jakub Sobota
2 min čtení
Ford Mustang - Facelift s předkusem

Ford Mustang - Facelift s předkusem

Jedna z nejpopulárnějších značek na americkém trhu představila svůj nejvýznamnější model v novém kabátu. Podle Fordu změnili jak přední, ale i zadní partie auta....

13. 01. 2018
Jakub Sobota
5 min čtení
WheelsandMORE pre NISSAN GT-R

WheelsandMORE pre NISSAN GT-R

Možno si to ani neuvedomujeme, ale generácia R35 od Nissanu pre model GT-R je tu už od konca roku 2007. Nejeden by si povedal, že v rýchlo rozvíjajúcom sa automobilovom svete je to už dlhá doba a...

11. 01. 2018
Matúš Zliechovec
9 min čtení
Copyright © Mafia Promo s.r.o. Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu společnosti Mafia Promo s.r.o. zakázáno.

Made by: David Veselý & Jan Henneberg
background