
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Emise, nafta, benzín, regulace, normy, Evropská unie, výpary, škodí, plyny, ropa, ekologie, ... Tohle jsou slova, která můžete v poslední době slyšet hodně často. A většinou spolu také souvisí.
Je již dlouho známo, že Evropská unie spolu s automobilkami plánuje postupně přejit na alternativní pohony motorových vozidel (vodík, cng, elektřina, ...) - někomu toto příjde jako dezinformace, jiní tleskají, další si klepou na čelo a myslí si, že to není reálné. Omyl, reálné to je.
Ba dokonce se tato regulace pomalu stává skutečností. Členové německé vlády, tedy vlády s prokazetelně největší mocí v rámci Evropské unie, podepsali dokument, týkající se regulace benzínových a naftových motorů a rovnou jej odeslali ke schválení Evropské unii. A vzali to hopem.
Jak již název článku vypovídá, "vůbec se toho nebáli." Nepřišlo totiž pouhé a očekávané omezení prodaných kusů vozidel s benzínovým nebo naftovým agregátem, přišel úplný zákaz prodeje vozidel s nám již dlouho známými motory. Respektive podle podepsaného listu: s motory, které vykazují emisní hodnoty větší než nula. Tedy všech, které fungují pomocí fosilních paliv.
Bude-li tento návrh přijat i Evropskou unií, všechny automobilky budou mít zakázáno prodat od roku 2030 do jakékoli země, která je součástí Evropské unie, vozidlo nesplňující tuto normu: normu, kdy vozidlo nesmí vypouštět do ovzduší víc emisí, než 0,0. Tedy povětšinou právě automobily, poháněné fosilními palivy. Ale to pouze, pokud bude podepsaný návrh přijat.
Stane-li se tak a vy budete touto dobou mít doma svého miláčka s V12 pod kapotou, žeroucího 20 litrů benzínu, tři panny a plát hovězího masa na minutu jízdy, nemusíte se však bát. Evropská unie nemůže zakázat takovýmto vozidlům jezdit po evropských silnicích. Musela by totiž logicky všem těm, kterým seberou auta - dát vozy ve stejné hodnotě, splňujících všechny jejich nové "normy." A k tomu nedojde.
Ať jsme nebo nejsme fanoušci silných motorů, zvuků které vydávají a hvízdání turba - prostě musíme uznat, že pro naší kulatou planetu to bude velká pomoc. Sice velmi pomalá, táhlá a možná ne zrovna ta nejefektivnější, ale bude. No a pár kousků "starých dobrých" šestiválců, osmivalců, dvanáctiválců - si každý schováme do garáže na víkendy.
Jaký máte na tento zákaz názor? Jste pro, nebo proti? Měli byste jiný nápad, na regulaci škodivých plynů v ovzduší? Nebo nápad na regulaci emisí vozidel, ale zanechání stejných motorů a paliv? Vyjádřete se v anketě a v komentářích pod článkem.
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...