background - Historie Nissanu Skyline: Takhle to šlo až k zběsilému GT-R!
Historie Nissanu Skyline: Takhle to šlo až k zběsilému GT-R!

Historie Nissanu Skyline: Takhle to šlo až k zběsilému GT-R!

7. 09. 2016
Patrik Hála
0 obrázků
11 min čtení

Málokterý automobilový nadšenec by ho neznal. Sebevědomý agresivní čumák, čtyři kulatá světla vzadu a řvoucí výfuk pod nimi. Ať už jste fanoušky ságy Rychle a zběsile nebo ne, zkrátka vám jeho přítomnost mohla jen těžko uniknout. Kde to ale začalo? Pojďme to zjistit…

Nissan Skyline GT-R C10

Malý, nabroušený a přikrčený. Generace s označením C10 byla sice v základu jen rodinná krabice, verze 2000 GT-R však byla slušná pila. Měla sice jen 2,0l řadový šestiválec o výkonu 160 koní, ale v roce 1969 to byla slušná porce! Závodní verze si velmi slušně stála na japonských i světových soutěžích proti ostatním japonským výrobcům, i proti Porsche. Jeho vítěznou „šňůru“ překazila až Mazda RX-3.

Nissan Skyline GT-R C110

Která generace je podle vás nejvýjimečnější? R32, nebo snad věhlasná R34? Vedle jak ta jedle. Skylinů GT-R generace C110 se kvůli ropné krizi v roce 1973 vyrobilo pouhopouhých 197 kusů. Asi nemusíme připomínat, že tehdy všechny zůstaly v Japonsku…

Nissan Skyline GT-R R32

Tady začalo slavné jméno „Godzilla“. Borci z Yokohamy se rozhodli závodit v amerických soutěžích. A jelikož „Amíci“ měli pod kapotou obří motory V8, rozhodli se pomoct si u 2,6l řadového šestiválce s dvěma turbodmychadly. A jelikož hranice výkonu nebyla stanovena, dalo se díky enormnímu plnícímu tlaku americké síle pořádně zatopit. Nakonec se však musela R32 z amerických cestovních závodních sérií stáhnout. Skyline GT-R byl zkrátka zakázán, němel konkurenci. Proto Godzilla – „bestie z východu, která dokázala porážet velké hráče“.

Nissan Skyline GT-R R33

První evoluce Godzilly. Povědomý, avšak modernější design. Legendární motor RB26 DETT naladěný na 280 koní. Pohon všech kol a řízení (!) všech kol byly ještě pokročilejší než u předchůce, drželo tak rekord silničních aut na okruhu Nürburgring.

Nissan Skyline GT-R R34

Tento Skyline patrně bude znát nejdrtivější většina z vás. I když byli předchůdci doma v Japonsku už dávno legendami, Západ se začal o rychlé Skyliny nejvíce zajímat právě po uvedení generace R34. Pod kapotou byla evoluce twin-turbo 2,6l motoru, oficiálně s výkonem 280 koní, kvůli úředním předpisům a gentlemanské dohodě výrobců. Reálně však mohl jít až 320 koňských sil. Nebylo však problémem se, stejně jako u předchůdců, dostat nenáročnými úpravami až na 600 koňských sil.

Nissan GT-R R35

„Zabiják supersportů“. R35 přišla v roce 2007 jako auto, které potrápí soudobé Lamborghini Gallardo za polovinu jeho ceny. Tato generace už měla nový motor, řadové uspořádání nahradil motor V6, avšak dvě turba zůstala. Přibyla také superrychlá dvouspojková převodovka. Nejnovější verze dokáže zrychlit z klidu na 100 km/h za 2,8 s. Neuvěřitelné časy z okruhu Nürburgring a trati Top Gearu však dokazují, že zvládá i zatáčet.

Nissan GT-R v roce 2008:

A současná, vykrystalizovaná verze generace R35 v roce 2016:

Zdroj fotografií: topgear.com, suzukiproduction.com, autowp.ru

Konkurencia športovým hybridom príde od Polestar.

Konkurencia športovým hybridom príde od Polestar.

Nie je to tak dávno, čo sme sa dozvedeli že športová divízia upravujúca Volvo príde so svojim prvým vlastným kúskom. Polestar 1 je elktrický výkonný hybrid, ktorý bude založený na...

19. 10. 2017
Matúš Zliechovec
4 min čtení
Zoznámte sa. Tank, Rezvani Tank.

Zoznámte sa. Tank, Rezvani Tank.

Rezvani Motors je americká automobilka, ktorá je známa predovšetkým svojimi extravagantnými modelmi Beast. Teraz nás opäť prekvapuje a prináša ďalší extra model. Ten nesie výstižný názov: ...

12. 10. 2017
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Copyright © Mafia Promo s.r.o. Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu společnosti Mafia Promo s.r.o. zakázáno.

Made by: David Veselý & Jan Henneberg
background