
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Víme, jaké to bývá s koncepty. Málokdy jsou schopné jízdy, protože jsou určeny jen pro pomalé ploužení po molu na autosalonech. A když jsou pojízdné a fungují, tak si je většinou automobilka nechá ve skladu a vyjedou jen při zvláštních příležitostech, mnohdy ani ne na silnici, ale pouze na okruhu.
Ne tak v případě Maybachu Exelero. Alespoň ne tak docela. Tento koráb téměř jako ušitý na míru hraběti Drákulovi měl být postaven k jedinému účelu: plně otestovat speciální výkonné pneumatiky od výrobce jménem Fulda, německé divize známé značky Goodyear. Hoši z firmy Fulda v roce 2003 oslovili právě automobilku Maybach, a jelikož Maybach patřil i tehdy, stejně jako je tomu dnes, pod značku Mercedes-Benz, zdálo by se logické vzít tehdy nejvýkonnější a nejtěžší auto z nabídky – Mercedes S55 AMG.
Jenže plán zněl zajít ještě dál. V dílnách Maybachu tak vznikl tento obří koráb, který měl při rychlostním testu nové pneumatiky potrápit co možná na maximum. Vyrobil se přesně jeden (!) kus. Kromě neskromné hmotnosti pomáhal pořádné zátěži také 5,9l V12 twin-turbo o výkonu 700 koní a kroutícím momentu 1020 Nm. Tato síla nemilosrdně roztáčela zadní 23" (!) kola s pneumatikami o rozměru 315/25. Nic z toho však nezabránilo se tomuto obřímu kupé na základech limuzíny Maybach 57 dostat na stovku za 4,4 s, a pokračovat až na těžko uvěřitelných 351 km/h. Ano, už tehdy byla i rychlejší auta, jenže Exelero mělo na délku téměř 6 metrů (5,89 m), bylo přes dva metry široké (2,14 m), a vážilo kolosálních 2.600 kg! I přes takové rozměry měla karoserie na výšku pouze 1,39 m a součinitel odporu vzduchu (Cx) pouze 0,27.
Další důvod vzniku byla patrně i image. Maybach ve třicátých letech minulého století stvořil aerodynamický vůz jménem Maybach SW 38 Stromlinie, který už ve své době dokázal bez problému jet rychlostí 200 km/h. Exelero bylo proto vhodné pro oživení odkazu a posílení image značky. Maybach totiž až do nedávného „znovuzrození“ v době před deseti patnácti lety zrovna dvakrát nevydělával. Dlouho byl uložen v depozitu automobilky, než jej v roce 2011 odkoupil za 8 milionů dolarů (!!!) rapper Birdman, neboli Bryan Williams. Od té doby měl být v jeho soukromé sbírce a pokud s ním nikde nepraštil, je tam doteď.
Přínosný pro automobilový průmysl? Možná. Krásný? Těžko. Brutální? Rozhodně. Hodný respektu? To si pište. Nebyl nejrychlejší ani nejsportovnější, pravděpodobně ani nejovladatelnější, ale je to konstruktérský počin, který si zaslouží obdiv.
Zdroj fotografií: autowp.ru
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...