Jednu věc si ujasněme hned na začátku – nejde o úplně nové BMW M5. Ani nejde o M5, která byla zakonzervována v garáži po celých 25 let. Ale s nájezdem pouhých 20 000 km jako čerstvá z fabriky je. A hlavně – pochází z doby, kdy Němci neomylně diktovali tempo v technologickém vývoji automobilového trhu. Dnes už je souboj poněkud vyrovnanější a konkurence vyhrocenější.

Takže pokud vám nevadí rok výroby 1991, nemělo by vám nic bránit ve splnění snu. Je tu poctivý řadový šestiválec o výkonu 311 koní, který má kořeny v legendárním supersportu BMW M1, samozřejmě zadní pohon (srdce driftera zaplesá) a starý dobrý manuální „šestikvalt“. Nová M5 bude všestrannější, schopnější a s V8 twin-turbo o výkonu 600 koní samozřejmě rychlejší. A ve výsledku možná bude i lepším autem, ale zasvěcení mají jasno, které z nich je lepší „bavorák“. Motor bez turba má bleskové reakce a díky řadovému rozvržení válců sametově vyrovnaný chod. Navíc, auta v devadesátých letech byla jednodušší – méně techniky, méně elektroniky, méně „pomocníků“. To vše znamená podstatně nižší hmotnost, což je pro jízdní vlastnosti požehnání.

Takže pokud vám nevadí, když máte auto v rukou pouze vy a nekryjí vám záda elektroničtí strážní andělé, můžete se chopit ručně prošívaného volantu a starosvětské, ale precizní manuální „kvedlačky“ a užívat si bezprostřední řidičskou zábavu jako za starých časů. Navíc, 840 000 korun za akorát zajeté auto je krásná částka. Černý lak, černá kůže, 18" kola od Alpiny a laděný výfuk – co víc si od správného „bavora“ přát…








Zdroj fotografií: niche-motors.com