Také máte rádi ty okázalé kreace s výkonem pět set, šest set koňských sil na 22" kolech? My také, ale, víte, někdy je dobré zůstat nohama na zemi, alespoň čas od času. A proto tu dnes máme tohoto „skromného“ Golfa.

Pokud jste náš pravidelný čtenář, máte bystré oko, nebo jste prostě jen četli nadpis, je vám jasné, že to není tak docela normální Golf. A to ani když vyjel z továrny. Třísetkoňový Volkswagen Golf R, který zdolá stovku pod pět sekund, dnes patří mezi nejlepší hot hatche na trhu. To by se mu ale nesměli podívat na zoubek u O.CT Tuning, tam dostal lázeňskou kúru, díky které se dostal na výkon až 450 koní a točivý moment 550 Nm. Odhadované zrychlení z nuly na sto je teď 4,5 s.

Jelikož borci z německého Widnau chtěli, aby zůstal Golf R diskrétní, nedošlo tu k žádnému zásadnímu vizuálnímu dramatu. Ale i tak vědí, že kola dělají auto, a proto nazuli na „erko“ pořádná 20" kola s pneumatikami, které vypadají na kolech jako natřené. Praktické? Ani ne. Efektivní? Rozhodně! Pokud byste se hodlali uskromnit, i když nevíme proč, můžete mít i nižší varianty s výkonem od 370 koní, ale vy víte, jaká varianta je ta správná. Mimochodem, O.CT má zkušenosti i s mnohem vzácnějšími a dražšími sporťáky, už dělali i na Audi R8, Audi RS6 nebo na Lamborghini Huracán.

Důvod vzniku Golfu R450 od O.CT je evidentní. Nejsilnější tovární VW Golf je momentálně verze GTI Clubsport S, slibovaný Golf R400 prozatím kvůli skandálu s emisemi nehrozí. Při nejmenším je odložen na neurčito. Do té doby vám ale pomůže utřít slzu firma vedená jistým Markusem Oberscheiderem, která fugnuje i jako importér a auto půjčovna. Stačí k O.CT přivézt svého Golfa R, vybrat výkonovou variantu (vy víte jakou), a vyskládat „na dřevo“ nějaká ta eura.

Zdroj: carscoops.com