Takřka každá automobilka má svoji sportovní divizi. U „německé trojky“ je to RS, M a AMG. Mají však ještě takové umírněnější verze, tzv. pakety – S Line, M paket, AMG paket. A Volvo, další luxusní značka, nehodlá v tomto zůstat pozadu.

Polestar je takový dvorní úpravce Volva, a jejich spolupráce funguje už přes dvacet let. Není tomu tak dávno, co jsme byli svědky vzniku splašeného kombíku V60 Polestar s výkonem 345 koní, nebo šíleného konceptu C30 Polestar s výkonem rovným 400 kobyl. Problém je, že Volvo je od ostatních automobilek odlišné samo o sobě, takže jejich zákazníci se zřídkakdy chtějí odvázat. To chce ale Volvo změnit, už jen pro zvyšování marží. Proto vzniká tato edice Polestar, jakýsi Polestar paket, který zahrnuje decentní úpravy vzhledu jako zakázková kola od Polestaru a sem tam nějaký ten spoiler. Výkon se má zvyšovat jen lehce v řádu 20-30 koňských sil. Třeba nejsilnější benzinový motor T6 v základu disponuje výkonem 360 koní, takže takových 380 (možná i 400?) by nebylo zrovna k zahození. O úpravách pro hybridní motorizaci T8 nám zatím není nic známo. Obecně se mají týkat upravené převodovky a zrychlení reakce na plynový pedál.

Ano, Volvo je s úpravami velmi opatrné, a ví proč. Jejich zákazníci zkrátka nejsou zvyklí na takovou míru individualizace jako u konkurence a neradi by je zastrašili. Kdoví, s tímto pozvolným nástupem by mohl pomalu ale jistě růst zájem o edice Polestar, a doufejme, že regulérní úpravy Polestar už také nebude jako šafránu – bylo by skvělé vidět poměření jejich sil (nejen) s německými automobilkami. No tak, odvažte se, Švédové!


Pro modely S60 a V90 už je paket nějaký ten pátek k mání. Vrcholnou řadu S90 a V90 to teprve čeká…

… Avšak S60 by měla být už příští rok nahrazena svým nástupcem.

auto.cz, automotrends.com, steeringviews.com