background - Jaké je Audi R8 V10?
Jaké je Audi R8 V10?

Jaké je Audi R8 V10?

24. 04. 2016
Marek Schönbauer
0 obrázků
7 min čtení

V dnešním článku se blíže podíváme na Audi R8 s motorem V10. Ne však verzi Plus s výkonem 610 koní, ale na model s výkonem 540 koní. Automobilka tímto vozem cílí na nenáročnou klientelu, která nepožaduje to nejlepší a nejdražší, ale spokojí se se základem.

Hned na začátku se zaměříme na motor. Pod kapotou je ostrá V10 5.2 litru s výkonem 540 koní, jak bylo řečeno na začátku. Podle zvuku od sebe obě výkonové verze rozlišit nelze. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 3,5 sekundy, takže dalších 70 koní není moc třeba, pokud byste se ale přece rozhodli pro Plus, tak ušetříte 0,3 sekundy. Motor můžete točit až do 8500 otáček za minutu, kde zasáhne omezovač.

Někde se šetřit muselo a to nejen na výkonu. Ve výbavě také dále chybí adaptivní tlumiče, variabilní řízení a keramické brzdy. Tlumiče jsou o malinko měkčí oproti dražší verzi. Některé zákazníky také nepotěší převodovka, která už je nyní pouze dvouspojkový S-tronic, manuál v nabídce nenajdeme.

Interiér je téměř shodný, vše je potaženo kůží. Sedačky nejsou sice tak sportovní, ale za příplatek můžete mít ty z V10 Plus. A za další peníze navíc dostanete virtuální kokpit, kde je místo klasických budíků osazen TFT displej a jízdní komfort se tím posune o úroveň výš.

Rozlišit od sebe obě verze je na pohled celkem snadné. Výkonnější model poznáte především podle karbonových dílů, jakou je zadní difuzor, boční panely, přední spliter a hlavně pevné zadní křídlo. U slabší verze se křídlo vysouvá v závislosti na rychlosti a stabilitě. Za příplatek můžete mít ostatní karbonové části auta jako má Plus, křídlo ale ne.

Ceny nejlevnější verze V10 začínají na 4 239 900 Kč a vůz se silnějším motorem, tedy Plus je již od 4 899 900 Kč. Díky příplatkové výbavě se lze ale dostat ještě o 500 000 Kč výš.

Tvár nového Mercedesu G odhalená.

Tvár nového Mercedesu G odhalená.

A je to tu, dočkali sme sa. Po čiastočnej ochutnávke v podobe vylepšeného interiéru nového Mercedesu triedy G článok sme sa dočkali zvyšnej časti prekvapenia. Podstata nového...

19. 01. 2018
Matúš Zliechovec
8 min čtení
Přijímáme nové redaktory!

Přijímáme nové redaktory!

Zajímáš se o auta a jsi schopný předávat informace o nich ostatním? Tak to jsi na správné adrese, protože právě přijímáme nové redaktory do našeho týmu. V tomto článku vám napíšu pár podmínek, které...

17. 01. 2018
Jakub Sobota
2 min čtení
Ford Mustang - Facelift s předkusem

Ford Mustang - Facelift s předkusem

Jedna z nejpopulárnějších značek na americkém trhu představila svůj nejvýznamnější model v novém kabátu. Podle Fordu změnili jak přední, ale i zadní partie auta....

13. 01. 2018
Jakub Sobota
5 min čtení
WheelsandMORE pre NISSAN GT-R

WheelsandMORE pre NISSAN GT-R

Možno si to ani neuvedomujeme, ale generácia R35 od Nissanu pre model GT-R je tu už od konca roku 2007. Nejeden by si povedal, že v rýchlo rozvíjajúcom sa automobilovom svete je to už dlhá doba a...

11. 01. 2018
Matúš Zliechovec
9 min čtení
Copyright © Mafia Promo s.r.o. Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu společnosti Mafia Promo s.r.o. zakázáno.

Made by: David Veselý & Jan Henneberg
background