
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
V dnešním článku se blíže podíváme na Audi R8 s motorem V10. Ne však verzi Plus s výkonem 610 koní, ale na model s výkonem 540 koní. Automobilka tímto vozem cílí na nenáročnou klientelu, která nepožaduje to nejlepší a nejdražší, ale spokojí se se základem.
Hned na začátku se zaměříme na motor. Pod kapotou je ostrá V10 5.2 litru s výkonem 540 koní, jak bylo řečeno na začátku. Podle zvuku od sebe obě výkonové verze rozlišit nelze. Zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 3,5 sekundy, takže dalších 70 koní není moc třeba, pokud byste se ale přece rozhodli pro Plus, tak ušetříte 0,3 sekundy. Motor můžete točit až do 8500 otáček za minutu, kde zasáhne omezovač.
Někde se šetřit muselo a to nejen na výkonu. Ve výbavě také dále chybí adaptivní tlumiče, variabilní řízení a keramické brzdy. Tlumiče jsou o malinko měkčí oproti dražší verzi. Některé zákazníky také nepotěší převodovka, která už je nyní pouze dvouspojkový S-tronic, manuál v nabídce nenajdeme.
Interiér je téměř shodný, vše je potaženo kůží. Sedačky nejsou sice tak sportovní, ale za příplatek můžete mít ty z V10 Plus. A za další peníze navíc dostanete virtuální kokpit, kde je místo klasických budíků osazen TFT displej a jízdní komfort se tím posune o úroveň výš.
Rozlišit od sebe obě verze je na pohled celkem snadné. Výkonnější model poznáte především podle karbonových dílů, jakou je zadní difuzor, boční panely, přední spliter a hlavně pevné zadní křídlo. U slabší verze se křídlo vysouvá v závislosti na rychlosti a stabilitě. Za příplatek můžete mít ostatní karbonové části auta jako má Plus, křídlo ale ne.
Ceny nejlevnější verze V10 začínají na 4 239 900 Kč a vůz se silnějším motorem, tedy Plus je již od 4 899 900 Kč. Díky příplatkové výbavě se lze ale dostat ještě o 500 000 Kč výš.
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...