background - BMW řady 1 s motorem V10 a 750 koni? Žádný problém!
BMW řady 1 s motorem V10 a 750 koni? Žádný problém!

BMW řady 1 s motorem V10 a 750 koni? Žádný problém!

18. 04. 2016
Patrik Hála
0 obrázků
7 min čtení

Řada z vás jistě zná BMW 130i minulé generace. Ne zřídka byla tato kapesní raketa opěvována odborným tiskem i laickou veřejností – není taky divu, třílitrový šestiválcový motor v autě o velikosti Fabie už slibuje samo o sobě slušnou dynamiku. Jenže znáte to, sto lidí – sto chutí…

A tak se najdou i gurmáni, kteří neváhají udělat z kapesní rakety totální monstrum. Třeba tím, že do takové 130i nacpou motor 5,0l V10 z minulé generace BMW M5 o výkonu 507 koní. V luxusním kupé onen motor dokázal dělat ohromné věci a dokázalo tak zatopit i Ferrari F430, ale co teprve v malém hatchbacku? To musí být nářez! Jenže, asi jste slyšeli o pořekadle „S jídlem roste chuť“…

A tak majitel tohoto, jak jej sám nazval, BMW „150i“ osadil mocný a už tak nezkrotný motor V10 ještě dvěma kompresory, což znamená nárůst výkonu z 507 na celých 750 koňských sil! Zkuste si představit, že byste měli výkon takového Lamborghini Aventador SV ve Škodě Fabii… ano, máte pravdu, to si normální člověk představit ani nedovede. Takže jak toho hoši docílili? Vypadá to na náročnou přestavbu, a taky že byla. Když pomineme samotné úpravy motoru, které kvůli extra výkonu musely zahrnovat upravenou řídící jednotku a kompletně nové chlazení, máme tu taky otázku „přepravy“ té enormní síly na zadní kola. Proto musela M5 E60 obětovat i převodovku SMG, zadní nápravu pro jistotu darovala výjimečná M3 GTS, protože na 750 koní už nestačila ani ta z „empětky“. Hmotnost „stotřicítky“ po transformaci na 150i tak samozřejmě stoupla, a sice na 1600 kg, ale oproti 1830 kg vážící M5 je to pořád slušná dieta.

Je to dokonale nenápadná raketa, takový kalibr by v tak malé karoserii nikdo nečekal. Jen si to představte, kdyby se na vás najednou začal lepit nějaký vytuněný Golf... jeho řidič by se asi divil. A co teprve řidič mnohamilionového supersportu…!

Zdroj fotografií: KJ Performance

Interiér nového Mercedesu G odhalený

Interiér nového Mercedesu G odhalený

Je to tu, dočkali sme sa. Spoločnosť Mercedes-Benz nám pomaly približuje svoj nový model triedy G. Aj keď sa prvý model dostal na trh už v roku 1979 dá sa pove,dať že odvtedy neprešiel drastickými...

15. 12. 2017
Matúš Zliechovec
7 min čtení
ABT Audi RS3 se 460 koňmi!

ABT Audi RS3 se 460 koňmi!

Legenadární tuningová společnost ABT představila svůj balíček vylepšení pro novou Audi RS3. Úpravy se týkají modelů Sportback i Sedan. Zahrnují aerodynamické...

11. 12. 2017
Tomáš Lunda
5 min čtení
Mercedes-AMG C63 S v podaní SR AutoGroup

Mercedes-AMG C63 S v podaní SR AutoGroup

Rozhodne je čo obdivovať na sériovo vyrábaných kusoch Mercedesu Benz-AMG C63 S a určite je schopný vyčnievať v dave. No majiteľ tohto konkrétneho si povedal, že zrejme nie dostatočne. Zdroj:...

12. 12. 2017
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Mercedes CLS 2018. Tretia generácia originálu.

Mercedes CLS 2018. Tretia generácia originálu.

V súčasnosti je to už 13 rokov, čo spoločnosť Mercedes-Benz prišla s modelom CLS a priniesla tak segment automobilov, ktorý spája dynamiku a eleganciu kupé s komfortom a funkčnosťou...

4. 12. 2017
Matúš Zliechovec
11 min čtení
BMW M3 CS: lehčí a rychlejší!

BMW M3 CS: lehčí a rychlejší!

BMW

Dalo se předpokládat, že BMW po modelu M4 CS nabídne odlehčenou a výkonnější verzi i pro klasickou M3. A tak se teď také stalo, takže hmotnost klesla ve srovnání s...

27. 11. 2017
Zdeněk Hluchý
5 min čtení
Copyright © Mafia Promo s.r.o. Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu společnosti Mafia Promo s.r.o. zakázáno.

Made by: David Veselý & Jan Henneberg
background