background - Podomácku vyrobená okruhová Octavia RS je ostrá jako chilli!
Podomácku vyrobená okruhová Octavia RS je ostrá jako chilli!

Podomácku vyrobená okruhová Octavia RS je ostrá jako chilli!

5. 04. 2016
Patrik Hála
0 obrázků
8 min čtení

Jen málokdo by neznal šílenou přemotorovanou Octavii RS 2. generace s výkonem 1200 koní, která dokázala na rovince natřít i Nissan GT-R. O té jsme už psali nějaký pátek nazpět, teď se však díváte na její starší sestru, která pro změnu umí zatáčet, a podle všeho velmi slušně. Ovšem pozor, na rovince to taky nebude žádný louda.

Řekněme si na rovinu, že se současným výkonem „pouhých“ 400 koní a 510 Nm je na svoji dragsterovou sestřičku krátká, ale pořád je to velmi slušná porce, která dokáže na našich silnicích zatopit ledasčemu. Navíc je to výkon, který se dá v reálném světě docela dobře využít, i když směřuje jen na přední kola… Což zní lákavě a záludně zároveň. Nicméně 400 kobyl z 1,8l čtyřválcového turbomotoru je slušná porce výkonu, a zastíní to i pravověrné sporťáky jako Porsche Cayman nebo nové BMW M2. Ono ani těch 300 koní v šedé variantě nebylo k zahození…

Co je ale důležitější – i přes obří blatníky a okázalé zadní křídlo nejde o žádný tuning rádoby závodníka. Tady máme co do činění s opravdovým řidičským náčiním. Filozofie přestavby tomu odpovídá, hlavním heslem byla hmotnost. Resp. její eliminace. Vše nepotřebné muselo ven – sedačky byly nahrazeny skořepinami, doplnil je trubkový rám, zmizely výplně dveří, reproduktory… to vše by zbytečně kazilo jízdní vlastnosti. Je tedy jasné, že tato „Octa“ bude opravdu střela. Z kabiny to může být docela zajímavý pohled, když se přitom díváte na palubku z normální Octavie. Nebo tedy na to, co z ní zbylo…

Není divu, že majitel si brousí zuby na legendární okruh Nürburgring Nordschleife. Ten chlapík si říká Nasy, od čehož se odvíjí i název jeho týmu a komunity kolem něj – tedy Nasy Performance. Zdá se, že Nasy, neboli občanským jménem taky Marcel Zerwas, má tzv. pod čepicí, protože na úpravy šel poměrně od lesa a rozhodně na nich nešetřil. Třeba motor dostal kompletní turbo kit od věhlasné firmy Garrett – úplně jako ve filmu Rychle a zběsile. Pod kapotou také můžeme zahlédnout odolnější součástky v motorovém prostoru a dokonce i karbonové sání! Tato Octavie je také o deset centimetrů širší, jezdí na závodních pneumatikách typu semi-slick a má brzdy z Porsche 911. Takže je to vlastně taková silniční Octavia RS GT3!

Zdroje fotografií: Nasy Performance, autowp.ru

Tvár nového Mercedesu G odhalená.

Tvár nového Mercedesu G odhalená.

A je to tu, dočkali sme sa. Po čiastočnej ochutnávke v podobe vylepšeného interiéru nového Mercedesu triedy G článok sme sa dočkali zvyšnej časti prekvapenia. Podstata nového...

19. 01. 2018
Matúš Zliechovec
8 min čtení
Přijímáme nové redaktory!

Přijímáme nové redaktory!

Zajímáš se o auta a jsi schopný předávat informace o nich ostatním? Tak to jsi na správné adrese, protože právě přijímáme nové redaktory do našeho týmu. V tomto článku vám napíšu pár podmínek, které...

17. 01. 2018
Jakub Sobota
2 min čtení
Ford Mustang - Facelift s předkusem

Ford Mustang - Facelift s předkusem

Jedna z nejpopulárnějších značek na americkém trhu představila svůj nejvýznamnější model v novém kabátu. Podle Fordu změnili jak přední, ale i zadní partie auta....

13. 01. 2018
Jakub Sobota
5 min čtení
WheelsandMORE pre NISSAN GT-R

WheelsandMORE pre NISSAN GT-R

Možno si to ani neuvedomujeme, ale generácia R35 od Nissanu pre model GT-R je tu už od konca roku 2007. Nejeden by si povedal, že v rýchlo rozvíjajúcom sa automobilovom svete je to už dlhá doba a...

11. 01. 2018
Matúš Zliechovec
9 min čtení
Copyright © Mafia Promo s.r.o. Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu společnosti Mafia Promo s.r.o. zakázáno.

Made by: David Veselý & Jan Henneberg
background