background - Podomácku vyrobená okruhová Octavia RS je ostrá jako chilli!
Podomácku vyrobená okruhová Octavia RS je ostrá jako chilli!

Podomácku vyrobená okruhová Octavia RS je ostrá jako chilli!

5. 04. 2016
Patrik Hála
0 obrázků
8 min čtení

Jen málokdo by neznal šílenou přemotorovanou Octavii RS 2. generace s výkonem 1200 koní, která dokázala na rovince natřít i Nissan GT-R. O té jsme už psali nějaký pátek nazpět, teď se však díváte na její starší sestru, která pro změnu umí zatáčet, a podle všeho velmi slušně. Ovšem pozor, na rovince to taky nebude žádný louda.

Řekněme si na rovinu, že se současným výkonem „pouhých“ 400 koní a 510 Nm je na svoji dragsterovou sestřičku krátká, ale pořád je to velmi slušná porce, která dokáže na našich silnicích zatopit ledasčemu. Navíc je to výkon, který se dá v reálném světě docela dobře využít, i když směřuje jen na přední kola… Což zní lákavě a záludně zároveň. Nicméně 400 kobyl z 1,8l čtyřválcového turbomotoru je slušná porce výkonu, a zastíní to i pravověrné sporťáky jako Porsche Cayman nebo nové BMW M2. Ono ani těch 300 koní v šedé variantě nebylo k zahození…

Co je ale důležitější – i přes obří blatníky a okázalé zadní křídlo nejde o žádný tuning rádoby závodníka. Tady máme co do činění s opravdovým řidičským náčiním. Filozofie přestavby tomu odpovídá, hlavním heslem byla hmotnost. Resp. její eliminace. Vše nepotřebné muselo ven – sedačky byly nahrazeny skořepinami, doplnil je trubkový rám, zmizely výplně dveří, reproduktory… to vše by zbytečně kazilo jízdní vlastnosti. Je tedy jasné, že tato „Octa“ bude opravdu střela. Z kabiny to může být docela zajímavý pohled, když se přitom díváte na palubku z normální Octavie. Nebo tedy na to, co z ní zbylo…

Není divu, že majitel si brousí zuby na legendární okruh Nürburgring Nordschleife. Ten chlapík si říká Nasy, od čehož se odvíjí i název jeho týmu a komunity kolem něj – tedy Nasy Performance. Zdá se, že Nasy, neboli občanským jménem taky Marcel Zerwas, má tzv. pod čepicí, protože na úpravy šel poměrně od lesa a rozhodně na nich nešetřil. Třeba motor dostal kompletní turbo kit od věhlasné firmy Garrett – úplně jako ve filmu Rychle a zběsile. Pod kapotou také můžeme zahlédnout odolnější součástky v motorovém prostoru a dokonce i karbonové sání! Tato Octavie je také o deset centimetrů širší, jezdí na závodních pneumatikách typu semi-slick a má brzdy z Porsche 911. Takže je to vlastně taková silniční Octavia RS GT3!

Zdroje fotografií: Nasy Performance, autowp.ru

Konkurencia športovým hybridom príde od Polestar.

Konkurencia športovým hybridom príde od Polestar.

Nie je to tak dávno, čo sme sa dozvedeli že športová divízia upravujúca Volvo príde so svojim prvým vlastným kúskom. Polestar 1 je elktrický výkonný hybrid, ktorý bude založený na...

19. 10. 2017
Matúš Zliechovec
4 min čtení
Zoznámte sa. Tank, Rezvani Tank.

Zoznámte sa. Tank, Rezvani Tank.

Rezvani Motors je americká automobilka, ktorá je známa predovšetkým svojimi extravagantnými modelmi Beast. Teraz nás opäť prekvapuje a prináša ďalší extra model. Ten nesie výstižný názov: ...

12. 10. 2017
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Copyright © Mafia Promo s.r.o. Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu společnosti Mafia Promo s.r.o. zakázáno.

Made by: David Veselý & Jan Henneberg
background