
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Jak víme, světový vývoj nabírá obrovské obrátky. Co bylo ještě včera žhavá „iNovinka“, je dnes už stará vykopávka. Ve světě automobilů to platí jakbysmet. Doba navíc velí snižovat emise a spotřebu. A to ještě předtím, než přejdeme na elektřinu a posléze na vodíkové články. Mnohdy sice můžeme nadávat na fakt, že tabulková spotřeba kvůli podivným zkušebním podmínkám neodpovídá ani zdaleka té reálné, a že ve výsledku třeba takové BMW i8 s udávanou spotřebou 2,1 l/ 100 km jezdí ve skutečnosti za osm litrů. Ale když se ohlédneme do historie, a není to tak dlouho, uvidíme, že jsme učinili velký pokrok.
Když pomineme fakt, že dokážeme vydolovat, jako v případě té i8, z tříválce celých 230 koní (plus dalších 130 elektromotorových), je s podivem, že kdysi na takový výkon byl potřeba osmiválec a ještě nedávno dokonce šestiválec. Turbodmychadla navíc zaručí snadnou cestu k vyššímu výkonu bez vyšší námahy. Tohle jsou jen teoretické řeči, „omáčka“, jak by leckdo řekl. Ale nechme teď promluvit čísla a fakta. Tady jsou ti největší spalovací otesánci. A přátelé, bavíme se tu o průměrné spotřebě!
10. BMW 750 iL, (1998-2001)
Je s podivem, že desítku nejužranějších aut otevírá zrovna limuzína s motorem 5,4 l V12 a 326 koni. Technika už je minulostí, její design však s věkem zraje jako víno. Spotřeba 22 l/ 100 km je jen začátek.
9. Range Rover, (1970-1996)
3,5 l a pouhých 132 koní, díky hmotě a „neaerodynamičnosti“ se však Range probojoval do elitní desítky. Range Rover byl vždy univerzálním vojákem, který dominoval luxusem, ale nebál se ani těžkého terénu. Dnes bychom nad jeho výbavou jen ohrnuli nos a sotva bychom ji nazvali jako „luxusní“.
8. Plymouth Hemi Baracuda, (1969-1974)
Muscle car známý pod přezdívkou „Hemi Cuda“ byste možná čekali až na špici, se spotřebou 29 l na sto jde však spíše o umírnéného jedlíka. Jeho 7,0l V8 o výkonu 425 koní však neztrácí nic na impozantnosti.
7. Aston Martin V8 Vantage, (1972-1989)
Bondovský Vantage bere sedmou přícku. Jeho 5,4l V8 s 380 koni bral v této společnosti decentních 31 l/ 100 km.
6. Cizeta V16T (1991-1999)
Ani šestilitrový supersport v této společnosti nebere první příčku. Díky obřímu V16 s turbem si však odnáší cenu útěchy za největší motor.
5. Bentley Turbo R (1989-1997)
Aristokracie vrací úder. Bentley Turbo R s mocným 6,75l V8 s turbem o výkonu 353 koní za sebou díky spotřebě 35 l/ 100 km nechává i ryzí sporťáky.
4. Mercedes-Benz 450 SEL 6.9 (1975-1981)
Objem dělá dojem, 6,9l V8 s výkonem 286 koňských sil ze Stuttgartu si však odnáší díky spotřebě v rozmezí 23-40 l/ 100 km bramborovou medaili.
3. Ferrari 365 GTB „Daytona“ (1971-1973)
Co si budeme povídat, Ferrari jsme všichni čekali na špici. Jeho ušlechtilý 4,4l V12 „vypapal“ výkonem 352 koní Daytoně slušné třetí místo spotřebou 35-40 l/ 100 km.
2. ZIL 117 (1971-1977)
Honosná limuzína tu sice na špici je, ale nepochází však z Německa. Sovětský ZIL měl 7,0l V8 o výkonu 300 koní, který se nebál říct si o čtyřicet litrů na sto.
1. Lamborghini LM002 (1986-1992)
Nekompromisním vítězem je auto kdysi oblíbené hlavně mezi armádními generály a brunejskými sultány. Za svoji výjimečnost vděčí 5,2l V12 vypůjčenému ze supersportu jménem Countach. 455 koní tahalo tuto obří masu železa za průměr 53 l/ 100 km.
Zdroj fotografií: wallpapercave.com, autowp.ru
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...