background - Nejrychlejší auta světa BEZ TURBA!
Nejrychlejší auta světa BEZ TURBA!

Nejrychlejší auta světa BEZ TURBA!

24. 03. 2016
Patrik Hála
0 obrázků
15 min čtení

Jak jistě víte, doba se mění, a to znamená, že velké motory bez turbodmychadla/turbodmychadel, s atmosférickým plněním, bez přeplňování… Říkejte si tomu jak chcete, ale takové motory už jsou zkrátka na seznamu ohrožených druhů. Ono se není co divit, když ještě před šesti lety mělo Lamborghini Murciélago SV 670 koní z obřího 6,5l V12 a takovému Ferrari 488 GTB na to stačí 3,9l V8. Samozřejmě doplněná o dvě turba.

Výsledkem je zkrátka (díky mocnému točivému momentu) surovější výkon od podstatně nižších otáček, takže auto nemusíte tolik přemlouvat k pořádným výkonům. Jen musíte takovou půlsekundu vydržet, než se turba nadechnou. Za tím vším samozřejmě stojí legislativa v souvislosti se snižováním emisí, spotřeby a vlastně to má i svou výhodu v tom, že menší motor je o něco lehčí. Nicméně je také složitější. Ale jen málokdy turbomotor dosahuje takového charakteru, jako ten tzv. „atmosférický“. Pojďme si představit několik posledních mohykánů dnešní doby. Salut!

1) Ferrari GTC4Lusso:

Nástupce kontroverzního Ferrari FF. GTC4Lusso mučí všechna čtyři kola svým 6,3l V12 přes neskutečně vychytaný pohon všech kol, který si Ferrari nechalo dokonce patentovat. Z nuly na sto za 3,4 s, maximálka 330 km/h. To je slušný výchozí bod…

2) Porsche 911 GT3 RS:

Možná má pouze 4,0l šestiválec, ale díky pěti stovkám koní to znamená, že má jeho motor 125 koní na jeden litr objemu. Na „atmosféru“ velmi slušné. Díky bleskurychlé převodovce PDK a přilnavosti vzadu uloženého motoru dělá stovku za 3,3 s. Kvůli obřímu přítlačnému křídlu je však maximální rychlost „jen“ 310 km/h.

3)Lamborghini Huracán:

Když už jsme se zmínili o Lamborghini, Huracán nemůže chybět. Jeho předchůdce, Gallardo, byl považován za „baby Lambo“, ale v této evoluci dokazuje, že je to velký hráč. Z nuly na sto za 3,2 s. Maximální rychlost: obligátních 330 km/h…

4)Audi R8 V10 Plus:

Není divu, že má Lambo rozhněvaný výraz. Otec mu uteče s Němkou a jejich levoboček má ještě tu drzost si vypůjčit jeho desetiválcové srdce. Aby nedošlo k bratrovraždě, jsou však jejich výkony takřka shodné. Tedy 3,2 s, 330 km/h.

5) Ferrari LaFerrari:

Tady už se dostáváme do té nejvyšší ligy. Pod tři sekundy se dostanou jen ti nejlepší. O to větší si LaFerrari zaslouží uznání, protože má pohon pouze zadních kol. 6,2l V12 o výkonu 790 koní pomáhá ještě elektromotor o výkonu 160 koní. 950 koní tak pomáhá ke stovce za 2,9 s! Maximálka přes 350 km/h…

6) Ferrari F12tdf:

Žhavá novinka z maranellského hřebčína. Hned po LaFerrari jde o nejextrémnější Ferrari současnosti, možná i všech dob. Však si taky od hybridního hyperbratra vypůjčilo spoustu komponentů. Stovka za shodných 2,9 s, maximální rychlost není známa.

7) Radical RXC:

Tohle auto tady asi málokdo z vás čekal. Oproti výše zmíněným se sice může zdát jako bakelitová placka, ale na okruhu kraluje. Respekt si získává zrychlením z nuly na sto za 2,8 s. Jeho hlavní zbraní je extrémně nízká hmotnost.

8) Porsche 918 Spyder:

Konkurent LaFerrari. Jeho V8 sice dává pouhých 608 koní, ale 918 to dohání silnějšími elektromotory a pohonem všech kol. Zrychlení za 2,8 s je při výkonu 887 koní na pováženou, některé zdroje totiž mluví o potvrzeném zrychlení za 2,6 s! Maximální rychlost je oficiálně 345 km/h, ale víte jak to je – 10 km/ h tam, 10 km/h sem…

9) Lamborghini Aventador SV:

Nástupce slavného a již zmíněného Murciélaga SV. Výkonem 750 koňských sil si drží „baby-superauta“ typu Huracán a 488 alespoň částečně od těla. Aby dokázal sílu přenést na silnici, pomáhá si pohonem všech kol. Jeho čumák ve zpětném zrcátku opravdu spatřit nechcete.

10) BAC Mono:

Další placka, která se díky svérázné filozofii prokousala až mezi tuto elitní desítku. Tato pouhé čtyři metry dlouhá britská „mrcha“ táhne pouhých 580 kg silou 280 koní 2,5l motoru Cosworth. Rychlý výpočet nám ukazuje poměr výkonu a váhy 525 koní na tunu. Což je víc, než mělo mocné Bugatti Veyron. Je s podivem, že tohle ufo vůbec může na silnice.

Zdroje fotografií: autowp.ru, radicalsportscars.se

Interiér nového Mercedesu G odhalený

Interiér nového Mercedesu G odhalený

Je to tu, dočkali sme sa. Spoločnosť Mercedes-Benz nám pomaly približuje svoj nový model triedy G. Aj keď sa prvý model dostal na trh už v roku 1979 dá sa pove,dať že odvtedy neprešiel drastickými...

15. 12. 2017
Matúš Zliechovec
7 min čtení
ABT Audi RS3 se 460 koňmi!

ABT Audi RS3 se 460 koňmi!

Legenadární tuningová společnost ABT představila svůj balíček vylepšení pro novou Audi RS3. Úpravy se týkají modelů Sportback i Sedan. Zahrnují aerodynamické...

11. 12. 2017
Tomáš Lunda
5 min čtení
Mercedes-AMG C63 S v podaní SR AutoGroup

Mercedes-AMG C63 S v podaní SR AutoGroup

Rozhodne je čo obdivovať na sériovo vyrábaných kusoch Mercedesu Benz-AMG C63 S a určite je schopný vyčnievať v dave. No majiteľ tohto konkrétneho si povedal, že zrejme nie dostatočne. Zdroj:...

12. 12. 2017
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Mercedes CLS 2018. Tretia generácia originálu.

Mercedes CLS 2018. Tretia generácia originálu.

V súčasnosti je to už 13 rokov, čo spoločnosť Mercedes-Benz prišla s modelom CLS a priniesla tak segment automobilov, ktorý spája dynamiku a eleganciu kupé s komfortom a funkčnosťou...

4. 12. 2017
Matúš Zliechovec
11 min čtení
BMW M3 CS: lehčí a rychlejší!

BMW M3 CS: lehčí a rychlejší!

BMW

Dalo se předpokládat, že BMW po modelu M4 CS nabídne odlehčenou a výkonnější verzi i pro klasickou M3. A tak se teď také stalo, takže hmotnost klesla ve srovnání s...

27. 11. 2017
Zdeněk Hluchý
5 min čtení
Copyright © Mafia Promo s.r.o. Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu společnosti Mafia Promo s.r.o. zakázáno.

Made by: David Veselý & Jan Henneberg
background