background - Pekelný stroj v podobě české Octavie!
Pekelný stroj v podobě české Octavie!

Pekelný stroj v podobě české Octavie!

8. 03. 2016
Patrik Hála
0 obrázků
9 min čtení

Výkon kolem 430 koní je dnes výhradou pouze opravdu poctivých a elitních sportovních vozů. Ale co když máte podobný výkon třeba pod kapotou Octavie?

My teď pro vás máme jednu Octavii která vlastně není už tak úplně česká, protože jako projekt vznikala ve Švédsku. Nicméně, výkonově si nezadá s kdejakým ryzím sporťákem, třeba s takovým BMW M3. Proč? 2,0l čtyřválec TFSI je tu vyladěn na 425 koňských sil! Navíc je i podstatně odlehčena, protože letěly do koše všechny zbytečnosti jako vyplně dveří, sedačky, airbagy… a zůstalo jen to nejdůležitější – sedačka řidiče, volant, motor. Naopak dokonce přibyla i ochranná klec. Převodovka DSG však posílá výkon pouze na přední kola! Úpravce neudává výkonnostní parametry jako zrychlení apod., ale vzhledem k tomu, že je auto vlastně tvořeno jen karoserií, motorem a sedačkou, věřte, že hmotnost nijak výrazně nepřesáhne 1000 kg. Což už by slibovalo slušnou dynamiku! Dokázala by se té M3 nebo takového Audi RS4 udržet? Podle nás by „bavorák“ i „audina“ měly plné pneumatiky práce!

Nicméně tento stroj není jen o vyházení sedadel, výplní dveří a posílení motoru. Je to opravdu precizní náčiní. Chování auta kontrolují profesionální tlumiče Öhlins a oněch 425 koní pak v rozletu krotí pořádné závodní brzdy Stoptech. Auto navíc bylo řádně rozšířeno vpředu i vzadu pro větší stabilitu a neměli bychom zapomenout ani na závodní sedadla Sparco. A jak jste si už jistě stačili všimnout, velkým tématem tu pro švédské úpravce byla aerodynamika vozu. Je tu spousta nových nasávacích otvorů, přední spoiler a celé auto je zkrátka tvarováno tak, aby vzduchem klouzalo jako nůž teplým máslem. Minimálních úprav kupodivu doznala zadní část – nemáme tu žádné masivní křídlo, ba dokonce žádný výrazný difuzor v nárazníku. Zdá se, že tam mladoboleslavští kluci odvedli skvělou práci i na poměry závodů.

A to je asi jediná chyba, kterou toto „Kladivo na M3“ má. Jelikož je tento vůz zaměřen striktně na okruhové ježdění, nedá se přihlásit k běžnému provozu. Ale znáte to, nic není nemožné. Stačilo by několik málo úprav, a homologace by hned byla reálná. A navíc, na prodej je za 159 900 švédských korun, takže cca 465 000 Kč. Takže nejen že je rychlejší než Octavia RS, ale je dokonce levnější!

Zdroj fotografií: saljcenter.com, autowp.ru

Tvár nového Mercedesu G odhalená.

Tvár nového Mercedesu G odhalená.

A je to tu, dočkali sme sa. Po čiastočnej ochutnávke v podobe vylepšeného interiéru nového Mercedesu triedy G článok sme sa dočkali zvyšnej časti prekvapenia. Podstata nového...

19. 01. 2018
Matúš Zliechovec
8 min čtení
Přijímáme nové redaktory!

Přijímáme nové redaktory!

Zajímáš se o auta a jsi schopný předávat informace o nich ostatním? Tak to jsi na správné adrese, protože právě přijímáme nové redaktory do našeho týmu. V tomto článku vám napíšu pár podmínek, které...

17. 01. 2018
Jakub Sobota
2 min čtení
Ford Mustang - Facelift s předkusem

Ford Mustang - Facelift s předkusem

Jedna z nejpopulárnějších značek na americkém trhu představila svůj nejvýznamnější model v novém kabátu. Podle Fordu změnili jak přední, ale i zadní partie auta....

13. 01. 2018
Jakub Sobota
5 min čtení
WheelsandMORE pre NISSAN GT-R

WheelsandMORE pre NISSAN GT-R

Možno si to ani neuvedomujeme, ale generácia R35 od Nissanu pre model GT-R je tu už od konca roku 2007. Nejeden by si povedal, že v rýchlo rozvíjajúcom sa automobilovom svete je to už dlhá doba a...

11. 01. 2018
Matúš Zliechovec
9 min čtení
Copyright © Mafia Promo s.r.o. Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu společnosti Mafia Promo s.r.o. zakázáno.

Made by: David Veselý & Jan Henneberg
background