Ženeva nám každým rokem přínáší to nejlepší ze světa automobilů, ať už auta byla
představena před zahájením nebo při začátku světové výstavy a vždy je na co se těšit. Letošní rok nebyl v ničem jiný, možná jsme zde nenašli tolik aut pro běžné využití, ale výstavními kusy se to tu jen hemžilo. Pojďme si představit ty nejrychlejší modely, které kdy svět spatřil.

Koenigsegg Regera
První král, který určitě stojí za zmínku pochází ze severských zemích, konkrétně ze Švédska. Koenigsegg je znám svými ojedinělými supersporty. Letos nám představil dva modely, již známou Ageru a zcela novou Regeru. My se budeme zajímat o model nesoucí název Regera, kterou pohání bi-turbo s osmiválcem o objemu 5,0 l a výkonem o síle 1100 koní s točivým momentem 2000 Nm, což je o čtvrtinu více, než co nám nabízí Chiron. To není vše, Regera jde s dobou a v dnešní době jsou v módě elektromotory, kterými byla taktéž vybavena a to hned třemi. První dva se nacházejí v zadních kolech a zbylý jeden je umístěn na klikové hřídeli. Na krátkou chvíli dokáží vytvořit výkon o síle 710 koní, což je dohromady přes 1800 koňských sil, jinak se drží na pěkně kulatém čísle 1500 koní, což už může konkurovat výše zmíněnému Chironu.

Z nuly na třista se dostane za necelých 11 sekund (pro srovnání Chironu to trvá smutných 13, 6 sekundy), maximální rychlost přesahuje 400 km/h. Této rychlosti mu také napomáhá unikátní a revoluční převodovka Direct Drive, která o 50 % snižuje způsobené ztráty, za které mohla převodovka mechanická.
Cena: 57 000 000 Kč
Zenvo ST1
Na řadě je druhý král, který rozvněž pochází ze severských zemí a to z Dánska. Model Zenvo ST1 používá osmiválec o objemu 6,8 litru poháněný turbem i kompresorem, díky kterému dokáže vyvinout sílu 1104 koní s točivým momentem 1430 Nm a pokud budete mít zájem můžete si nechat nainstalovat manuální převodovku.

Maximální rychlost je omezena na 375 km/h a z nuly na sto to má za celé tři sekundy, na výkonu také závisí, jaký režim máte zrovna nastavený. Režim s názvem Wet, vám poskytne pouhých 650 koní, s režimem Sport se vám přičte dalších 200 koní a poslední, zcela nejrychlejší režim Race, vám umožní využít sílu všech koní, kteří se skrývají pod kapotou.

Cena: 22 500 000 Kč
Techrules AT96 a GT96
Čínský král se objevil z čista jasna a ukázal, že cesta může vést i jiným směrem, než jaký jsme doposud znali. A představil rovnou dva modely. V mnohém jsou si podobný, ale model s názvem Techrules AT96 je určen pouze na okruh, mezitím co model Techrules GT96 je výhradně určen na silnice. Okruhovou turbínu pohání letecký kerosín, silničí verze jezdí na plyn. Systém TREV používá mikroturbínu, která se pomocí generátoru sama nabíjí, tím pádem nepotřebuje motor skoro žádnou údržbu. Jedinou položku, o kterou by jste se měli starat je vyměnitelný vzduchový filtr.

O pohon tohoto unikátního stroje se stará celkem šest elektromotorů, kde vzadu pohání dva motory jedno kolo a vpředu jsou umístěny zbylé dva. Elekromotory dodávají výkon až 1045 koní s neuvěřitelným točivým momentem 8640 Nm. S nabitými akumulátory a plnou nádrží (80l) má model dojezd až 1932 km. Jestliže se rozhodnete jet pouze na elektřinu, moc daleko nedojedete. Na elektřinu ujede pouhých 150 km. Z nuly na sto se dostanete za skvělých 2,5 sekundy a po silnicích nebo na okruhu můžete uhánět maximální rychlostí až 350 km/h.

Cena: Zatím neuvedena
Arash AF10
Brit z blízkého východu se pochubil monstrem Arash AF10. Brzy pochopíte, proč to označení. Tento supersport je poháněn čtyřmi elektromotory, kdy se každý stará o jedno kolo o síle 250 koní, což ve výsledku znamená, že pouhé elektromotory vydají až úctyhodných 1197 koní, ale to není vše. Pod kapotou se ještě nachází spalovací motor o objemu 6,2 litru, který je poháněn kompresorem. Spalovací motor nám samozřejmě dodá další koňskou sílu a tou je 912 koní s točivým momentem 1200 Nm, i když to dohromady dává až 2109 koní . Maximální rychlost je pouze 323 km/h, ale z nuly na sto vystřelíte jako šíp za pouhých 2,8 sekundy.

Co zde můžeme považovat za unikát, je to, že každý elektromotor má také svou vlastní dvoustupňovou převodovku. Spalovací motor má šestistupňovou manuální převodovku, ale je tu také možnost automatu s pádly.

Cena: 38 300 000 Kč
Bugatti Chiron
Nakonec to nejlepší a zároveň nejočekávanější novinkou je Bugatti Chiron, nejrychlejší automobil planety. Maximální rychlosti dosahuje ve 420 km/h, díky šestnácti válcům a čtyřem turbodmychladům, které jsou přeplňovány ve dvou stupních. Motor má objem 8 l a z nuly na sto to zvládá za pouhých 2,5 sekundy. Více o Chironu si můžete přečíst zde Bugatti Chiron


Cena: 65 000 000 Kč