
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
911 R. Že jste o podobném označení nikdy neslyšeli? Není divu, přídomek „R“ nesla 911 už skoro před půl stoletím, v roce 1967. Šlo o auto s velmi puristicky zaměřenou filozofií a spoustou prvků převzatých z motorsportu. Takže už asi tušíte, že se nejedná jen o obyčejnou 911 s několika pruhy navíc.
911 R je totiž spojení toho nejlepšího ze všech možných „světů“ dílny Porsche. Je to mix ingrediencí pouze pro ty nejzarytější nadšence. Karoserii „erko“ podědilo po GT3, proto má oproti standardu podstatně širší „ramena“. Motor si „vypůjčilo“ rovnou od vrcholné GT3 RS! Pravda, Turbo má sice silnější motor, ale nemá zdaleka tak charismatický zvuk, jaký má právě 4,0l plochý šestiválec bez turba o výkonu 500 koní. Převodovku, superrychlé sedmistupňové PDK však ve Stuttgartu nechali ležet v regále. V 911 R se totiž řadí výhradně manuální převodovkou! Není se ale čeho bát, pokud si v meziplynech ještě nejste tolik jistí, může vám s nimi pomoci elektronika.
Výsledkem je i s pomalejší převodovkou sprint z nuly na sto za 3,8 s. Maximální rychlost je 323 km/h, čímž je o 13 km/h rychlejší než posvátné RS, které darovalo motor! Kde 911 R totiž ztrácí v rychlosti řazení, to dohání nízkou hmotností – 911 R je o 50 kg lehčí díky rozsáhlému využití karbonu a hořčíku. Kromě vychytávek jako řízení zadní nápravy a karbon-keramických brzd si můžete také „doobjednat“ klimatizaci a navigaci pro snížení hmotnosti. Vše je zkrátka podřízeno maximálnímu požitku z jízdy.
A právě to bude možná jeden z důvodů, proč jste se ze Ženevy možná vraceli trochu rozladění v případě, že se vám tam 911 R zalíbila a chtěli jste si ji objednat. Všech 911 kusů už je totiž vyprodáno. Taková auta – s motorem bez turba a s manuální převodovkou – už zkrátka nebudou. A nic na tom nezměnila ani odvážná cenovka 190 tisíc eur, neboli 5,2 milionu korun. Turbo a GT3 RS sice budou na okruhu rychlejší, ale řidič 911 R bude mít na tváři nejširší úsměv.
Zdroj fotografií: porsche.com, autowp.ru
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...