background - Bugatti Chiron: Toto je nový král silnic!
Bugatti Chiron: Toto je nový král silnic!

Bugatti Chiron: Toto je nový král silnic!

1. 03. 2016
Patrik Hála
0 obrázků
9 min čtení

Je to tady. Právě se díváte na nové, nejrychlejší silniční auto světa. Bugatti Chiron, nástupce ikonického Veyronu, se představil na autosalonu v Ženevě.

Spoustu důležitých informací už víme. Víme, jaký bude mít výkon. Víme, jak rychle pojede, tedy částečně. Víme, že bude mít dvouspojkovou převodovku, jako měl Veyron, ačkoliv patřičně upravenou. Chiron vlastně de facto technicky vychází z Veyronu, ale každičká součástka a každý panel byl řádně přepracován, nebo vyměněn za lehčí a odolnější.

Zajímavé je, že v dnešní módě hybridů se Chiron kupodivu, podobně jako třeba Pagani Huayra, spoléhá pouze na spalovací motor. Není se co divit, pro 8,0l šestnáctiválec se čtyřmi turbodmychadly není žádný další motor potřeba. Zajímavostí je, že do 3800 ot./min. fungují pouze dvě turba pro zrychlení reakce na plyn, od této hodnoty výše už pracují všechna čtyři. Monstrózní výkon, kulatých 1500 koní, se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola. Kombinace obřího výkonu a náhonu na všechna kola pomáhá Chironu ke sprintu na 100-kilometrovou rychlost za méně než 2,5 s! Maximální rychlost zatím přesně také neznáme, ta je totiž elektronicky omezena na 420 km/h. Ale proslýchá se, že v nespoutaném režimu to má být alespoň 460 km/h.

Čemuž nemáme důvod nevěřit, protože Chiron k tomu je patřičně připraven, a to nejen po stránce hrubé síly. Karoserie Chironu je nyní do posledního centimetru čtverečního z karbonového vlákna, která je stejně pevná jako u závodních prototypů kategorie LMP1. Karoserie je navíc perfektně aerodynamicky tvarovaná. I kvůli aerodynamice má Chiron šest výfuků – čtyři hřmí klasicky ze zadního nárazníku, zbylé dva jsou skryté a směřují směrem dolů pro vytvoření takzvaného „foukaného difuzoru“, vychytávky, která byla zakázána ve Formuli 1. To kvůli zvýšení přítlaku. Který se docela hodí, když třeba zrovna jedete po Autobahnu rychlostí přes 400 km/h.

Autobahn je dokonce jméno jednoho z režimů tohoto vozu. Spíná se automaticky v rychlosti 180 km/h. Další režimy jsou „Lift“ pro zvýšený podvozek ve městě, „Handling“ pro jízdu na okruhu, „Auto“, ve kterém se auto přizpůsobuje samo podle situace a režim „Top Speed“, jehož účel asi popisovat nemusíme. A kolik že zaplatíte za auto, které se může pyšnit rychloměrem ocejchovaným do 500 km/h? 2,4 milionu Eur, takže přibližně 65 milionů korun .

Zdroj fotografií: autowp.ru

Konkurencia športovým hybridom príde od Polestar.

Konkurencia športovým hybridom príde od Polestar.

Nie je to tak dávno, čo sme sa dozvedeli že športová divízia upravujúca Volvo príde so svojim prvým vlastným kúskom. Polestar 1 je elktrický výkonný hybrid, ktorý bude založený na...

19. 10. 2017
Matúš Zliechovec
4 min čtení
Zoznámte sa. Tank, Rezvani Tank.

Zoznámte sa. Tank, Rezvani Tank.

Rezvani Motors je americká automobilka, ktorá je známa predovšetkým svojimi extravagantnými modelmi Beast. Teraz nás opäť prekvapuje a prináša ďalší extra model. Ten nesie výstižný názov: ...

12. 10. 2017
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Copyright © Mafia Promo s.r.o. Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu společnosti Mafia Promo s.r.o. zakázáno.

Made by: David Veselý & Jan Henneberg
background