background - Nový Mercedes GLE Coupé – také už vás nebaví X6?
Nový Mercedes GLE Coupé – také už vás nebaví X6?

Nový Mercedes GLE Coupé – také už vás nebaví X6?

2. 12. 2015
Patrik Hála
0 obrázků
9 min čtení

Co si budeme povídat, BMW X6 byl prodejní trhák, protože loni se už dočkala svojí druhé generace. Konkurenci, jako třeba Mercedesu, to dlouho leželo v žaludku, a tak se rozhodli postavit svůj vlastní „bestseller“.

Hlavní doménou aut této váhové kategorie je image. Nemusíte být zrovna automobilový geek, abyste podle tvarů karoserie odvodili, že máte co do činění s konkurentem BMW X6. Nicméně s bavorským konkurentem si GLE kupé rozhodně nespletete. Pokud pojede tento kolos proti vám, jeho sebevědomý vzhled (což je v této třídě povinnost) na první pohled zaujme masivním předním otvorem pro sání, kterému tradičně dominuje trojcípá hvězda. Při ohlížení se vám pochlubí hlubokými prolisy karoserie a vytaženými blatníky, zatímco jakmile bude mizet v dáli, pochlubí se okázalými výfuky a širokými, opticky rozšiřujícími zadními světly.

Jeho přímý konkurent, BMW X6, se chlubí pestrou paletou motorů, včetně nejsilnější verze M. Tady stuttgartští rozhodně nezaspali – na výběr je ze čtyř motorů, ale časem se mohou klidně přidat další varianty. U nás, v naftofilské Evropě, bude pravděpodobně nejoblíbenější verze GLE 350d se vznětovým V6 o výkonu 255 koní a krouťáku 619 Nm. Neměli bychom ale opomenout ani benzínové varianty. Těm vévodí mocné GLE 63 AMG S s 5,5l V8 twin-turbo – chlubí se číslovkami 585 koní ve výkonu a 760 Nm v točivém momentu. Ani základ se ale nekrčí v koutě – GLE 400 má třílitrovou V6 s 328 koni, jeho silnější varianta GLE 450 pak trochu vyrýsovanějších 362 kobyl.

Jak byste očekávali od německého prémiového SUV-kupé, je našlápnuté technikou od linie svažující se střechy až po náboje kol. Už ve standardu vám bude řadit devítistupňový automat bdící nad pohonem všech kol a konejšit vás bude komfortní vzduchový podvozek. Není divu, technicky GLE Coupé vychází z modelu ML, které taky nebylo žádné prkno. Ovšem tady je vše nastaveno na poněkud dynamičtější svezení. Vše je nastavitelné na základě vašich povelů – samotné odpružení a převodovka, odpor řízení, „nálada“ protiprokluzu a dokonce i zvuk motoru. Samozřejmostí je pak nejposlednější verze infotainmentu, ovládaná osmipalcovým dotykovým displejem, který doplňují dřevěné dekory a podle libosti hliníkové nebo karbonové obložení.

Zajímá vás cena? Ta je od 1 778 700 Kč. Hádáme, že jste méně ani nečekali, ale věřte, že to je cena základní verze. Verze GLE 350d, která bude asi nejčastější, s paketem AMG hravě překročí hranici 2,6 milionu. Za image se holt platí. Proto jsou v nabídce i obří (a efektní) 22" kola.

Zdá se, že králův trůn se otřásá v základech, v ringu ještě asi bude pěkně horko. BMW X6, měj se na pozoru, nebo přijdeš o trůn jako Vladimir Kličko!

Konkurencia športovým hybridom príde od Polestar.

Konkurencia športovým hybridom príde od Polestar.

Nie je to tak dávno, čo sme sa dozvedeli že športová divízia upravujúca Volvo príde so svojim prvým vlastným kúskom. Polestar 1 je elktrický výkonný hybrid, ktorý bude založený na...

19. 10. 2017
Matúš Zliechovec
4 min čtení
Zoznámte sa. Tank, Rezvani Tank.

Zoznámte sa. Tank, Rezvani Tank.

Rezvani Motors je americká automobilka, ktorá je známa predovšetkým svojimi extravagantnými modelmi Beast. Teraz nás opäť prekvapuje a prináša ďalší extra model. Ten nesie výstižný názov: ...

12. 10. 2017
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Copyright © Mafia Promo s.r.o. Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu společnosti Mafia Promo s.r.o. zakázáno.

Made by: David Veselý & Jan Henneberg
background