background - Nový Mercedes GLE Coupé – také už vás nebaví X6?
Nový Mercedes GLE Coupé – také už vás nebaví X6?

Nový Mercedes GLE Coupé – také už vás nebaví X6?

2. 12. 2015
Patrik Hála
0 obrázků
9 min čtení

Co si budeme povídat, BMW X6 byl prodejní trhák, protože loni se už dočkala svojí druhé generace. Konkurenci, jako třeba Mercedesu, to dlouho leželo v žaludku, a tak se rozhodli postavit svůj vlastní „bestseller“.

Hlavní doménou aut této váhové kategorie je image. Nemusíte být zrovna automobilový geek, abyste podle tvarů karoserie odvodili, že máte co do činění s konkurentem BMW X6. Nicméně s bavorským konkurentem si GLE kupé rozhodně nespletete. Pokud pojede tento kolos proti vám, jeho sebevědomý vzhled (což je v této třídě povinnost) na první pohled zaujme masivním předním otvorem pro sání, kterému tradičně dominuje trojcípá hvězda. Při ohlížení se vám pochlubí hlubokými prolisy karoserie a vytaženými blatníky, zatímco jakmile bude mizet v dáli, pochlubí se okázalými výfuky a širokými, opticky rozšiřujícími zadními světly.

Jeho přímý konkurent, BMW X6, se chlubí pestrou paletou motorů, včetně nejsilnější verze M. Tady stuttgartští rozhodně nezaspali – na výběr je ze čtyř motorů, ale časem se mohou klidně přidat další varianty. U nás, v naftofilské Evropě, bude pravděpodobně nejoblíbenější verze GLE 350d se vznětovým V6 o výkonu 255 koní a krouťáku 619 Nm. Neměli bychom ale opomenout ani benzínové varianty. Těm vévodí mocné GLE 63 AMG S s 5,5l V8 twin-turbo – chlubí se číslovkami 585 koní ve výkonu a 760 Nm v točivém momentu. Ani základ se ale nekrčí v koutě – GLE 400 má třílitrovou V6 s 328 koni, jeho silnější varianta GLE 450 pak trochu vyrýsovanějších 362 kobyl.

Jak byste očekávali od německého prémiového SUV-kupé, je našlápnuté technikou od linie svažující se střechy až po náboje kol. Už ve standardu vám bude řadit devítistupňový automat bdící nad pohonem všech kol a konejšit vás bude komfortní vzduchový podvozek. Není divu, technicky GLE Coupé vychází z modelu ML, které taky nebylo žádné prkno. Ovšem tady je vše nastaveno na poněkud dynamičtější svezení. Vše je nastavitelné na základě vašich povelů – samotné odpružení a převodovka, odpor řízení, „nálada“ protiprokluzu a dokonce i zvuk motoru. Samozřejmostí je pak nejposlednější verze infotainmentu, ovládaná osmipalcovým dotykovým displejem, který doplňují dřevěné dekory a podle libosti hliníkové nebo karbonové obložení.

Zajímá vás cena? Ta je od 1 778 700 Kč. Hádáme, že jste méně ani nečekali, ale věřte, že to je cena základní verze. Verze GLE 350d, která bude asi nejčastější, s paketem AMG hravě překročí hranici 2,6 milionu. Za image se holt platí. Proto jsou v nabídce i obří (a efektní) 22" kola.

Zdá se, že králův trůn se otřásá v základech, v ringu ještě asi bude pěkně horko. BMW X6, měj se na pozoru, nebo přijdeš o trůn jako Vladimir Kličko!

Interiér nového Mercedesu G odhalený

Interiér nového Mercedesu G odhalený

Je to tu, dočkali sme sa. Spoločnosť Mercedes-Benz nám pomaly približuje svoj nový model triedy G. Aj keď sa prvý model dostal na trh už v roku 1979 dá sa pove,dať že odvtedy neprešiel drastickými...

15. 12. 2017
Matúš Zliechovec
7 min čtení
ABT Audi RS3 se 460 koňmi!

ABT Audi RS3 se 460 koňmi!

Legenadární tuningová společnost ABT představila svůj balíček vylepšení pro novou Audi RS3. Úpravy se týkají modelů Sportback i Sedan. Zahrnují aerodynamické...

11. 12. 2017
Tomáš Lunda
5 min čtení
Mercedes-AMG C63 S v podaní SR AutoGroup

Mercedes-AMG C63 S v podaní SR AutoGroup

Rozhodne je čo obdivovať na sériovo vyrábaných kusoch Mercedesu Benz-AMG C63 S a určite je schopný vyčnievať v dave. No majiteľ tohto konkrétneho si povedal, že zrejme nie dostatočne. Zdroj:...

12. 12. 2017
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Mercedes CLS 2018. Tretia generácia originálu.

Mercedes CLS 2018. Tretia generácia originálu.

V súčasnosti je to už 13 rokov, čo spoločnosť Mercedes-Benz prišla s modelom CLS a priniesla tak segment automobilov, ktorý spája dynamiku a eleganciu kupé s komfortom a funkčnosťou...

4. 12. 2017
Matúš Zliechovec
11 min čtení
BMW M3 CS: lehčí a rychlejší!

BMW M3 CS: lehčí a rychlejší!

BMW

Dalo se předpokládat, že BMW po modelu M4 CS nabídne odlehčenou a výkonnější verzi i pro klasickou M3. A tak se teď také stalo, takže hmotnost klesla ve srovnání s...

27. 11. 2017
Zdeněk Hluchý
5 min čtení
Copyright © Mafia Promo s.r.o. Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu společnosti Mafia Promo s.r.o. zakázáno.

Made by: David Veselý & Jan Henneberg
background