background - Nový Cayman a Boxster: mírné změny vzhledu, velké změny pod kapotou!
Nový Cayman a Boxster: mírné změny vzhledu, velké změny pod kapotou!

Nový Cayman a Boxster: mírné změny vzhledu, velké změny pod kapotou!

26. 11. 2015
Patrik Hála
0 obrázků
9 min čtení

Současné generace kompaktních sporťáků od Porsche, sourozenců Boxsteru a Caymanu, jsou už v půli životního cyklu. Je tudíž tak nějak logické, že facelift přijde co nevidět.

Modernizované verze obou modelů, které sdílí většinu dílů a u kterých tvoří největší rozdíl stahovací plátěná střecha Boxsteru a pevná u Caymanu, se mají objevit někdy na jaře příštího roku, čímž by vycházelo představení buď na Detroitský nebo Ženevský autosalon. Každopádně pojďme si rozebrat, co už víme a na co se můžeme těšit. A z čeho nás možná trochu zamrazí v zádech…

Co se týká vzhledu, tam se není čeho bát, u Porsche jsou si vědomi, že generace 981 je velmi povedená, a tak dochází jen na mírné poupravení kontur a trochu ostřejší hrany. Konkrétně je to špičatější, zkosenější čumák, mírně odlišný styling vnějších zpětných zrcátek a odlišná grafika předních i zadních světel. Bystré oko si všimne větších nádechů sání na boku. To proto, aby se lépe dýchalo novým přeplňovaným motorům.

Ano, čtete správně, po věhlasné 911, která nově dostává přeplňované ploché šestiválce, došlo s turbománií i na talentované kompakty Cayman a Boxster. Ty se ale budou muset spokojit pouze se čtyřválci. Sice budou mít stále uspořádání válců „na plocho“, jak je dobrým zvykem, ale emisní limity si zkrátka žádají méně válců, kde výkon budou dohánět turba.

A jaký tedy bude výsledek? Zdá se, že „entry level“ v podobě standardního Caymanu a Boxsteru bude zastupovat 2,0l čtyřválec o výkonu 240 koní. Vyšší varianty Cayman S a Boxster S by měly dostat čtyřválec o půl litru větší, což pomůže k výkonu rovných 300 koní. Prozatím vrcholná verze GTS bude mít uprostřed uložený tentýž 2,5litrový motor, avšak naladěný na 370 koňských sil.

V podstatě se nedá pochybovat o tom, že auta s novými motory budou srovnatelně rychlá nebo spíše rychlejší, ale otázkou je, jak se to projeví na zvukovém doprovodu. Jsme opravdu zvědaví, jak budou znít bez hrdelního a kovového projevu šestiválce – ten by měl do budoucna být výsadou pouze vrcholných GT verzí, tudíž nástupce božského Caymanu GT4. Nechme se překvapit!

Boxster s Caymanem sdílí drtivou většinu dílů, a to jak těch z karoserie, tak i těch pod ní.

Zdroj fotografií: autoexpress.co.uk, caradvice.com

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...

17. 04. 2018
Jakub Sobota
4 min čtení
Predstavenie nového Vantagu

Predstavenie nového Vantagu

Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...

17. 04. 2018
Matúš Zliechovec
8 min čtení
Nová výbava pre Porsche

Nová výbava pre Porsche

Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...

7. 04. 2018
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Audi RS6 Avant - 600 koní?

Audi RS6 Avant - 600 koní?

Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...

18. 04. 2018
Jakub Sobota
5 min čtení
Copyright © Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice zakázáno.

background