background - Vše, co jste nevěděli o novém Audi R8!
Vše, co jste nevěděli o novém Audi R8!

Vše, co jste nevěděli o novém Audi R8!

22. 11. 2015
Patrik Hála
0 obrázků
10 min čtení

Nemusíte být zrovna automobilový geek, abyste znali Audi R8. Z obchodního hlediska to byl pro Audi jednoznačný úspěch, takže teď, jak jste si nejspíš stačili všimnout, se dočkala nové generace. A pokud tady máte nějaké mezery ve vzdělání, tyhle řádky jsou přesně pro vás.

R8 si našla své zákazníky mimo jiné pro neotřelý vzhled. Tehdy, když v roce 2007 vyjela, působila trochu jako zjevení. Druhým, neméně podstatným faktorem byl fakt, že na supersport byla překvapivě použitelná a pohodlná. Byla bez problému k použití pro denní ježdění a do předního kufru jste v pohodě naházeli chleba a rohlíky, když bylo potřeba. Na výběr jste měli mezi osmiválcem a desetiválcem. Řadit jste mohli buďto sami zapomoci šestistupňového manuálu, nebo to za vás obstaral automat S tronic.

To je ale minulostí. Byť to na první pohled nemusí vypadat, nová R8 prošla poměrně velkými změnami. Tak třeba na výběr je pouze z jednoho motoru – alespoň zatím. Nutno podotknout, že požehnání dostal ten větší z bratrů, uječenější a zpěvavější desetiválec. Na výběr je ze dvou výkonových variant – 540 koní, nebo celých 610 kobyl jako u bratrance Lamborghini Huracán. A také je na výběr pouze z jedné převodovky – bleskurychlá a pohotová dvouspojková sedmistupňová převodovka s možností řazení pádly. Byť byl manuál ve staré R8 jakkoli povedený, více zákazníků zkrátka sahalo po volbě rychlejšího řazení.

O vzhledu snad nemá ani cenu se bavit – je to jednoznačně moderní design Audi se vším všudy, ale zároveň si ho s ničím jiným nespletete, byť má tu správnou, lehce agresivní, supersportovní vižáž. Navíc je od pohledu hned jasné, že máte tu čest s nástupcem „er-osmičky“.

Přestože má R8 kompletně překopaný vzhled, zbrusu novou převodovku a nově navržený, vypiplaný desetiválcový motor, největších změn doznal interiér. Kapličku přístrojů, tzv. „Virtuální kokpit“ sice přebírá po menším sourozenci TT, tady se ale R8 nemá za co stydět. Všechno vyhovuje těm nejpřísnějším moderním standardům, přesto si můžete v režimu „Závodník“ navolit nastavení s obřím, přehledným a efektním otáčkoměrem, tak jak to u pořádného sporťáku potřebujete. Výsledkem je, že interiér vás doslova obklopí a vtáhne do děje, jakobyste opravdu seděli v jednosedadlovém kokpitu. No a když pojedete na služební cestu, může ho suplovat třeba obrazovka navigace se skvělým rozlišením.

Podle všech tiskových zpráv a testů bude nová R8 o něco ostřejší a naježenější, ale přesto nezapomíná na svoji původní filozofii – zůstat supersportem použitelným pro každý den. V dnešním světě, kde se všichni kolem snaží být sportovní, co to jde, a někteří si na „sportovnost“ dokonce jen hrají, R8 si jde svou cestou a dokazuje, že se sportovním autem se nemusíte poddávat žádným kompromisům. Klobouk dolů.

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...

17. 04. 2018
Jakub Sobota
4 min čtení
Predstavenie nového Vantagu

Predstavenie nového Vantagu

Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...

17. 04. 2018
Matúš Zliechovec
8 min čtení
Nová výbava pre Porsche

Nová výbava pre Porsche

Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...

7. 04. 2018
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Audi RS6 Avant - 600 koní?

Audi RS6 Avant - 600 koní?

Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...

18. 04. 2018
Jakub Sobota
5 min čtení
Copyright © Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice zakázáno.

background