background - Nový Mercedes-Benz E-Class 2016
Nový Mercedes-Benz E-Class 2016

Nový Mercedes-Benz E-Class 2016

24. 10. 2015
Adam Chovanec
0 obrázků
15 min čtení

V roce 2016 Mercedes představ již sedmou generaci svého nejúspěšnějšího modelu vůbec. Třída E má za sebou 13 milionu prodejů po celém světě. Jako první se na jaře na autosalonu v Detroitu představí sedan, později v roce 2016 se taky ukáže varianta kombi a do roku 2017 bude k mání i kupé a kabrio. Hranatý design a četné spoje, záhyby a vrásky, jak je vidět jsou dávno pryč, Éčko se designem zařadí mezi novou řadu C a S.

Nová řada E má být o metrák lehčí a širší než předchůdce, cele to sto jí na nové modulární platformě MRA, která je určená pro modely s pohonem zadních nebo všech kol.

Co se týče motoru, budou zde významné změny. Nový podvozek umožní Mercedesu nabízet ultra-efektivní plug-in hybridní verzi třídy E, ale oficiální oznámení ještě nebyla pronesena. E63 AMG bude stále nabízen, avšak se zcela novým motorem 4,0 litru twin-turbo V8 a výkon by se tak mohl zvýšit až na 600 koní - přetrumfne tak hlavního rivala BMW M5 - ale pravděpodobně budeme muset počkat až do roku 2017.

Automobilka slibuje, že nové Ečko dostane částečně autonomní řízení a to po dálnicích a silnicích mimo město. Systém nazvali Intelligent Drive next level a dokáže si udržovat bezpečný odstup a následovat auto před ním rychlostí až 200 km/h. Řidič nemusí přidávat plyn, ani brzdit, a může přenechat autu řízení i v mírných zatáčkách. Pomaleji jedoucí, zpomalující nebo stojící vozidla rozpozná také nebo i přijíždějící ze stran na křižovatkách, konec dopravní kolony a chodce, kteří se nacházejí v nebezpečné oblasti před vozidlem, tohle má na starost systém autonomního brzdění.

Evasive Steering Assist umí rozpoznat, když se řidič snaží udělat uhýbací manévr, a snaží se popřípadě zajistit chodce nebo vyhnout vozidlo.

V budoucí třídě E automobilka testuje systém Car-to-X, pomocí něj automobily komunikují mezi sebou. Tohle má zabránit nehodám v nepřehledných místech. V nepřehledných křižovatkách nebo úzkých zatáčkách se řidiči navzájem nemusí vidět, ale automobily díky sytému Car-to-X budou o sobě vědět a hrozící srážce se automaticky vyhnou.

Moderní asistenti budou v Éčku využívat systém senzorů, a mnoho kamer sledující okolí vozu se snaží co nejvíc chránit posádku, ale pokud přece jen dojde k nehodě, Mercedes se bude snažit její následky zmenšit. Sedačky pomocí nafukovacích bočnic posunou pasažéry směrem do středu vozu, tak aby byl líp chránění při bočním nárazu. Systém Pre-Safe Sound, který pomocí zvuku vyslaného hudební aparaturou připraví uši cestujících na hlasité rány, a díky tomu se jim nepoškodí sluch.

Nová vyspělejší generace LED světel využívající 84 diod. Řidič se světlomety Multibeam LED může stále jet s dálkovými světly, jelikož jeho světelný kužel a dosah se tvaruje a mění podle jízdních podmínek a to i světla vzadu.

Například pokud vás míjí jiné auto tak světla Multibeam LED se umí vytvarovat tak aby prostor ve kterém se protijedoucí auto nachází, byl zastíněn a neoslnil řidiče míjejícího auta.

Čím dal, víc automobilek se chlubí tím, že jejich auto dokáže samo zaparkovat, avšak v těchhle případech musí řidič sedět ve voze a pomáhat systému, který s jeho pomocí točením volantu apod. vůz zaparkuje do zvolené mezery na parkovišti. Nový Mercedes E-class však dokáže zaparkovat úplně sám a nemusíte v něm sedět. Stačí vám pouze chytrý telefon a stát v okolí tří metrů od vozu. Ve svém smartphonu vyberete styl parkování, zda příčně či podélně. Ečko se dá do pohybu tak, že na svém telefonu v aplikaci vytváříte kružnici prstem a jakmile přestanete, vůz se zastaví, jde o bezpečnostní prvek.

Tím ale využití smartphonu v autě nekončí. V nabídce je funkce umožňující ovládat zamykání a odemykání vozu pomocí NFC „Near Field Communication“ (rádiová bezdrátová komunikace na krátkou vzdálenost). Součástí funkce bude i samočinné nastavení polohy sedadla, volantu, klimatizace či audia.

Zroj: Autoexpress.co.uk

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...

17. 04. 2018
Jakub Sobota
4 min čtení
Predstavenie nového Vantagu

Predstavenie nového Vantagu

Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...

17. 04. 2018
Matúš Zliechovec
8 min čtení
Nová výbava pre Porsche

Nová výbava pre Porsche

Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...

7. 04. 2018
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Audi RS6 Avant - 600 koní?

Audi RS6 Avant - 600 koní?

Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...

18. 04. 2018
Jakub Sobota
5 min čtení
Copyright © Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice zakázáno.

background