
Vytříbřené Bentley Continental GT Mulliner Convertible posouvá hranici luxusu?
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
V dnešní době se dají peníze uložit kdekoliv – do zlata, nemovitosti, banky či polštáře, ale taky do mnohdy opomíjeného auta. Ne všechny vozy totiž jsou ztrátové investice, na některých je možné vydělat. Kupříkladu ceny klasických aut vzrostly o 20 % za poslední rok, ceny zlata jen o 10 %.
Pojďme se tedy podívat na pár vybraných aut, které mohou být vhodnými kandidáty na investici. Zpravidla se jedna o tzv. youngtimery, které koupíte za rozumné peníze, ale jejich hodnota už jen poroste. Avšak aby si klasický vůz udržel cenu, musí splňovat určitá kritéria, jako jsou například originální stav bez jakéhokoliv tuningu, či jiných uprav, vůz musí být v perfektním stavu bez koroze. Další hlavní kritérií je raritnost tedy počet vyrobených kusů daného modelu.
Jako první si ukážeme vůz Alfa Romeo Spider. Italské vozy jsou typické svým charismatem a duší, i když mají sem tam nějaké konstrukční nedokonalosti tak své majitele naplňují nepopsatelným pocitem. Alfa Romeo Spider se vyráběl v letech 1966-1993. Mezi jeho chyby patří občasné problémy s elektroinstalací a celohliníkový dvou váčkový motor, který potřebuje pravidelný servis. Jeho pořizovací cena se dnes pohybuje okolo 300 tisíc korun.
Další jsme si vybrali BMW M3 E30, což kromě investice je i pořádná zábava. Ikona BMW M3 E30 - ceny u tohohle vozu jen rostou, ale pozor klíčem k dobré investici je opět originální top stav bez tuningu, což u tohohle vozu bývá časté a je to jistě škoda zkazit tuhle ikonu. Pozornost věnujte hlavně motoru , jelikož jeho servis může být drahý, ale výhodou je dostupnost orginálních dílu, takže pokud víte co děláte můžete orpavy dělat sami. Jeho cena v orginálním provedení se pohybuje od 650 tisíc korun.
Následující kandidátem je Porsche 911, je to klasika, která ne jen že dobře vypadá tak i dobře jezdí. První moderní generace 964 je, ale pozoruhodnou investici. Vyžaduje ale opatrnost při koupi hlavně v motoru a převodovky, a však pokud seženete mechanika který těmto vozům rozumí, dokáže ho celkem dobře uvést do původní stavu. Tahle legenda se cenově pohybuje minimálně kolem půl milionu.
Škoda 1000 MB patří mezi klasické škodovky, jejich cena už nebude moc ztrácet a dobře udržovaná „tisícovka“ slibuje velmi dobrou investici. Hlavní problém je, že plno těchhle vozů má neoriginální úpravu. Získat originální díly bude těžké, ale nic není nemožné a v ČR díly na tuhle součást české automobilové historie určitě budou někde k sehnání. Cena MBéčka dnes začíná někde kolem 100 tisíc korun.
Určitě nesmíme opomenout první lidový vůz Volkswagen Brouk. Ale nalézt dnes původního brouka v originálním stavu není vůbec jednoduché, a však když se to povede, může to být perfektní investice, jelikož je originálních vozů málo, servis je poměrně jednoduchý a pokud se Vám povede brouka chránit před korozí tak máte vyhráno. Typické pro brouka je vysoká spolehlivost, snadné opravy a jeho styl. Pořizovací cena se odráží od stavu a na originální brouk by mohlo na začátek stačit přibližně 100 tisíc korun, avšak bude zapotřebí hodně práce.
Mercedes-Benz W124 možná nebude tak ceněný veterán jak ostatní i když je krásny, ale jeho hlavní přednosti je spolehlivost. Patří mezi nejspolehlivější auta na světě. Dnes se jeho cena pohybuje klidně i pod 100 tisíc korun, což je směšné. A však za tuhle cenu pořídíte auto, které bude vyžadovat hodně péče, jelikož v původním a originálním stavu jich už opravdu moc nebude. Zajímavostí u tohohle vozu je sportovní model E500, na kterém pracovalo Porsche. Možná jeho cena není zatím vysoká, ale v originálním původním stavu jeho cena poroste rychle.
Ford Capri to je klasika 80. let, která už na ceně ztrácet nebude a pokud ho chcete, kupte ho už teď, protože nyní vás slušné Capri vyjde i na čtvrt milionu nebo víc a jelikož se očekává, že Ford jméno Capri v blízké budoucnosti oživí, mohla by se po starých klasických modelech zvednout poptávka. Najít je ale nebude lehké, protože hodně Fordu Capri je doslova "sešitých" z jiných, nemají původní motory a některé mají pod pěkným lakem prorezlé díry.
Peugeot 205 GTI jezdí báječně a patří mezi zakladatele hot-hatchů. Na hezký kousek budete potřebovat alespoň 100 tisíc korun a i poté vás čeká dost práce. Samozřejmě lze očekávat, že u tohoto vozu jeho cena už klesat nebude.
Renault Clio V6 Tenhle vůz by mohla čekat zajímavá budoucnost, protože se jich vyrobilo málo. Clio V6 je divočina, která vyžaduje zkušeného řidiče, avšak nedá se předpokládat, že jeho cena bude nyní raketově stoupat, jelikož je to přece jen ještě moderní auto. Hezky udržovaný Renault by si měl cenu velmi dobře držet, jen si dejte pozor na vozy po bouračce a pozornost věnujte i motorům, i když jsou spolehlivé tak jsou velmi citlivé.
Existuje ještě řada exemplářů, které určitě stojí za investování, ale to bychom tady byly ještě dlouho, snad jen ještě vzpomenu například Porsche 356 nebo Carrera z roku 1973.
Porsche 365
Porsche Carrera
Pokud byste chtěli investovat do veteránů, obraťte se na společnost CLASSIC INVESTMENTS (http://classic.bbi.cz/cs/) a pro sledování vývoje cen historických automobilů navštivte HAGI Index (http://www.historicautomobilegroup.com/).
Aston Martin DB5
Mercedes-Benz SL300
Bentley strávilo 18 měsíců vývojem techniky pro prošívání dvojitého diamantového vzoru do interiéru svých luxusních vozů. Anglická automobilka v prosinci 2019...
Audi A7 je na trhu přes 10 let, její silnější bráška RS7 již 6 let. Pro náročnější drivery je tu dobře známá německá tuningová firma ABT, která...
Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...
Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...
Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...
Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...