background - Český Veyron, aneb Octavia s 1 201 koňmi
Český Veyron, aneb Octavia s 1 201 koňmi

Český Veyron, aneb Octavia s 1 201 koňmi

14. 10. 2015
Adam Chovanec
0 obrázků
8 min čtení

Škoda Octavie je v česku jednoznačně jedním z nejčastěji upravovaných aut. A platí to i pro verzi RS.

Kus od kusu je jiný, každý majitel si upravuje něco jiného – někomu se líbí úprava čistě vzhledová, další si potrpí spíše na podvozek, brzdy a výkon motoru a někteří si pořídí přeprogramované řídící jednotky a sportovní vzduchové filtry. Avšak chcete-li z vozu vymáčknout více koní, musíte sahat po větších turbech, mezichladičích, vstřikovačích a dalších, obvykle daleko dražších komponentech.

Limitní je vždy ale motor, výkon bez trakce nemůže být nikdy efektivně využitý. Bogdan Ghita Silviu z Rumunska se rozhodl zajít s úpravou benzinového dvojkového eReSa úplně někam jinam. Jeden čtyřválcový motor pro něj nebyl ani v rozsáhlem předělaném provedení dostačující, a tak se spolu s partou nadšených mechaniků zavřel do garáže a začal do RS montovat další pohonnou jednotku.

Pod klasickou kapotou se nachází známý dvoulitr TFSI avšak upravený na 460 koní, nicméně ten samý motor nalezneme i před zadní nápravou místo zadních sedadel u kterého se mluvilo o výkonu kolem 330 koní a 440 N.m a společně oba motory produkovaly téměř 800 koní. Následně se motor dočkal dalších uprav, čemuž výkon vzrostl na rovných 1000 koní a z nuly na sto se oktáva dostane za 2,5 sekund, což z ní dělá nejrychlejší Škodu Octavii RS na světě. Oba čtyřválce s velkým turbem pracují nezávisle na sobě a každý z nich má svůj vlastní chladící okruh, mezichladič, sání, spojku a převodovku.

Majiteli ale tohle prostě nestačilo a výkon stále navyšoval a RS se aktuálně honosní výkonem 1 201 koní.

Tahle pekelná Oktáva je momentálně na prodej a jeho cena je bezmála tři miliony korun.

Zdroj: mobile.de

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...

17. 04. 2018
Jakub Sobota
4 min čtení
Predstavenie nového Vantagu

Predstavenie nového Vantagu

Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...

17. 04. 2018
Matúš Zliechovec
8 min čtení
Nová výbava pre Porsche

Nová výbava pre Porsche

Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...

7. 04. 2018
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Audi RS6 Avant - 600 koní?

Audi RS6 Avant - 600 koní?

Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...

18. 04. 2018
Jakub Sobota
5 min čtení
Copyright © Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice zakázáno.

background