background - Čistá radost z jízdy: BMW řady 7
Čistá radost z jízdy: BMW řady 7

Čistá radost z jízdy: BMW řady 7

16. 09. 2015
Adam Chovanec
0 obrázků
15 min čtení

Vlajková loď automobilky z Mnichova je už šestým vydáním od roku 1977. Tak jak všichni očekávali je nová sedmička přeplněna tou nejmodernější technologii. Od předchozí verze se sedmička liší především přední částí s úzkými světlomety, které jsou spojeny s klasickými ledvinky. Z profilu vozu vyniká chromovaná linie končící zalomením u předních kol.

Interiér můžeme volit ve čtyřech výbavách a to buď Standard, M Sport, Pure Excellence a Individual. Největší novinkou v interiéru je další generace systému iDrive, který přináší nový touchpad a dotykový displej. Revoluční je zde ovládání pomocí gest, které používá třídimenzionálního skeneru u zpětného zrcátka. Gesta jsou podobná jako u smartphonu, další druhem ovládaní je už dnes běžné ovládání hlasem. O čistý zvuk reproduktorů se stará audio systém Bowers and Wilkins. Příplatkové výbavy je mnoho například systém nočního vidění, zcela nový head-up displej nebo panoramatická střecha, která umí měnit barvu v šesti odstínech, působí velice přepychově. Sedmička je limuzína, která si potrpí na maximální komfort všech cestujících, o to se postarají nově vyvinutá zadní sedadla Executive Lounge s osmi druhy masáží, polohováním opěradla a sedáku, vzadu nechybí sedmipalcový tablet integrovaný do středové loketní opěrky, který lze jednoduše vyjmout a lze tak ovládat hlavní funkce sedmičky. Vůz má také vlastní wi-fi hotspot a několik exklusivních vůní kterými provoníte interiér. Již ve standartu je BMW řady 7 vybaveno vzduchovým podvozkem a ve spojitosti s rozumně velkými koly se tedy nemusíte bát o jízdní komfort. Zcela nový volič jízdních režimů Driving Experience Control nabízí klasické módy Eco Pro, Comfort, Comfort+, Sport a Sport+ ale i nově jízdní režim Adaptive, který dokáže rychle reagovat na změnu stylu jízdy a je vhodný pro většinu situací.

Jako první na světě je technologie automatického parkování, kdy k zajetí nebo vyjetí z garáže či parkoviště postačí revoluční klíč, systém Remote Control Parking používá stereo kamery a senzory umístěny na vozu. Nelze ale nechat auto aby samo zaparkovalo, pořád je nutné dohlížet na případné překážky, nicméně jsou to už malé kroky k tomu, že jednou nám automobil zaparkuje úplně sám bez pomocí člověka.

Bez povšimnutí nesmí zůstat již zmíněný klíček od vozu. Je totiž opatřen displejem a ovládaní je podobné smartphonům, je možné si zkontrolovat stav paliva nebo zda-li, je vůz odemčen či zamčen a spoustu dalších užitečných informací, samozřejmě i zaparkovat. Klíč se musí nepochybně i dobíjet, lze tak učinit buď pomocí USB kabelu, nebo indukčně ve středové loketní opěrce stejně jako mobilní telefony.

Budoucnost osvětlení vozů bude patřit laserové technologii. Mezi luxusními vozy se vůbec poprvé objevili v novém BMW 7. Automobilka slibuje svítivost až na 600 metrů to je jednou tolik jako u adaptivních led diodových světel.

Z nabídky motorů můžeme vybírat ze dvou benzínových agregátu a dvou dieselových, samozřejmostí je i hybrid. U benzínových motorů dává automobilka na výběr buď šestiválcový třílitr 740i s výkonem 240kW a 450 N.m, nebo osmiválec z označením 750i xDrive o objemu 4,4 litrů s výkonem 330kW a krouticím momentem 650 N.m. U dieselů máme na výběr z klasického třílitrového šestiválce 730d o výkonu 195kW a 620 N.m, nebo je možno zvolit stejný motor, avšak s pohonem všech kol 730d xDrive. Sedmička ve verzi hybrid označena 740e dostala celkový výkon 240kW a krouticí moment 400 N.m. Všechny motory jsou poháněny osmi stupňovou převodovkou ZF. A dočkáme se i verze M7. U limuzín jako je BMW řady 7 lze posuzovat vlastnosti vozu buď jako řidič nebo pasažér na zadních sedačkách. Už dopředu bylo jasné, že se automobilka na konkurenci perfektně připraví, avšak podle různých redakčních testů předčila své očekávání.

BMW řady 7 s paketem M sport

Co by jste si zvolili vy?

Mercedes-Benz S-class
BMW řady 7
Audi A8
Lexus LS
Jaguar XJ
Celkem hlasů: 230
BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

BMW M4 - Model dokonalý pro tuning!

Poslední dobou často píšeme o různých úpravách M4 či o samotném modelu. Tuneři se předvádí jak jen mohou, ale přesto se vždy najde nějaký unikát. Jako např. tato úprava. Auto je výrazně snížené a jeho prahy jsou...

17. 04. 2018
Jakub Sobota
4 min čtení
Predstavenie nového Vantagu

Predstavenie nového Vantagu

Počkaj si, počkaj si..a je to tu! Je to už nejaký čas, čo sme sa venovali tomuto novému kúsku zo stajne Aston Martinu, no konečne sme sa dočkali výsledku. Zdroj: evo.co.uk Je pravda, že nový Aston Martin...

17. 04. 2018
Matúš Zliechovec
8 min čtení
Nová výbava pre Porsche

Nová výbava pre Porsche

Pokiaľ máte radi jazdu na pretekárskej dráhe, tento článok o Porsche 911 GT3 rozhodne uspokojí vašu potrebu. Model 991 druhej generácie je tvorený motoristickou technológiou značky, hardvérom a vášňou pre legálnu...

7. 04. 2018
Matúš Zliechovec
6 min čtení
Audi RS6 Avant - 600 koní?

Audi RS6 Avant - 600 koní?

Další peckou od této německé značky se stal po A7 další vynikající model. A to RS6 Avant. Avšak tento vůz si od roku 2013 polepšil o 40 koní. Každá značka má též typický design a u Audi to je to v...

18. 04. 2018
Jakub Sobota
5 min čtení
Copyright © Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice Redakce: redakce@mafiacars.cz
facebook instagram twitter
Publikování nebo další šíření obsahu serveru MafiaCars.cz je bez písemného souhlasu Rott Ondřej, Božejovice 73, Jistebnice zakázáno.

background